dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة إلى توضيح تأثير التسويق الالكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي،واعتمدت هذه الدراسة على منهج الوصفي في الفصل الأول، أما في الفصل الثاني أجريت دراسة ميدانية على عينة من زبائنبولاية غرداية(لوكالة صبحي للسياحة والأسفار)، تم توزيع استبيان الكتروني على عينة مكونة من 95 مستجيب، وتم استعمال تحليل SPSS لدراسة هذه العينة.
في الأخيرتوصلت الدراسة أن وسائل التواصل الاجتماعي لعبت دوراً بارزاً في تقوية العلاقة مع العملاء، من خلال تقديم محتوى عالي الجودة، وتوفير معلومات دقيقة ومحدثة حول العروض السياحية، إلى جانب التفاعل السريع مع استفسارات واحتياجات الزبائن، ما أسهم في تعزيز ثقة الجمهور بالخدمات المقدمة من طرف الوكالة
THIS STUDYAIMS TO SHED LIGHT ON THE IMPACT OF ELECTRONIC MARKETING THROUGH SOCIAL MEDIA PLATFORMS.THE RESEARCH ADOPTED A DESCRIPTIVE METHODOLOGY IN THE FIRST CHAPTER, WHILE THE SECOND CHAPTERINVOLVED A FIELD STUDYCONDUCTED ON A SAMPLE OF CUSTOMERS IN THE PROVINCE OF GHARDAÏA, SPECIFICALLY CLIENTS OF SOBHITRAVEL AND TOURISM AGENCY.
AN ONLINE QUESTIONNAIRE WASDISTRIBUTED TO A SAMPLE OF 95 RESPONDENTS, AND THE DATA WASANALYZEDUSINGSPSS SOFTWARE.IN CONCLUSION, THE STUDYFOUND THAT SOCIAL MEDIA PLATFORMSPLAYED A SIGNIFICANTROLE IN STRENGTHENING CUSTOMER RELATIONSHIPS. THIS WASACHIEVED BY DELIVERING HIGH-QUALITY CONTENT, PROVIDINGACCURATE AND UP-TO-DATE INFORMATION ABOUT TOURISMOFFERS, AND RESPONDINGQUICKLY TO CUSTOMER INQUIRIES AND NEEDS. THESEFACTORSCOLLECTIVELYHELPEDBOOST CUSTOMER TRUST IN THE SERVICES OFFERED BY THE AGENCY |
EN_en |