Abstract:
جاءت هذه الدراسة من أجل البحث عن استخدام تطبيقات التجارة الالكترونية كأداة للولوج للأسواق الدولية في
لمؤسسات الناشئة والعمل على المؤسسة الناشئة؛ وهذا من خلال التطرق إلى آليات عمل هذه التطبيقات ودورها في الأخذ
تطويرها، حيث كانت الدراسة على شركة يسير؛ هذه الشركة التي استعانت بعنصر التجارة الالكترونية من أجل تطوير
مؤسستها الناشئة.
إلى الوصول إلى نتائج متعلقة بموضوع تطبيقات التجارة استخدمنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي التحليلي؛ والذي ساعد
الالكترونية في شركة يسير المؤسسة الناشئة. كما توصلنا إلى أن المؤسسات الناشئة تعتمد اعتمادا كليا على التطبيقات
لمؤسسة التي تطمح للولوج في الأسواق الدولية، التجارية الالكترونية؛ لما تمتع به هذه الأخيرة من سرعة في ايصال والتعريف
وكذا التطوير من عملها
This study came to search for the use of e-commerce applications as a tool to
access international markets in the emerging institution; This is by addressing the
mechanisms of work of these applications and their role in adopting emerging
institutions and working on developing them, as the study was on the company
YASSIR; This company used the element of e-commerce in order to develop its
emerging institution.
In this study, we used the descriptive analytical approach, which helped us
reach results related to the topic of e-commerce applications in the emerging
company, Yasir. We also concluded that emerging companies rely entirely on ecommerce
applications, due to the latter’s speed in communicating and introducing
the company that aspires to enter international markets, as well as developing its
work