DSpace Repository

القوى البيعية وأثرها في زيادة تنافسية المؤسسة دراسة حالة مؤسسة موبليس

Show simple item record

dc.contributor.author خالد, شرماط
dc.date.accessioned 2025-01-06T13:29:12Z
dc.date.available 2025-01-06T13:29:12Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9050
dc.description.abstract هدفت الدراسة لتحديد القوى البيعية وأث رها في زيادة تنافسية المؤسسة، من وجهة نظر موظفي مؤسسة موبليس في غرداية والجزائر العاصمة . و قد تم الإعتماد على المنهج الوصفي و التحليلي مستندا على إستمارة الإستبيان التي تم توزيعها على 71 موظفا من موظفي مؤسسة موبليس في كل من وكالة غرداية ، الجزائر العاصمة ، و تم إستعمال وسائل إ حصائية عديدة لغرض التحليل الإ حصائي و تحقيق الأهداف المرجوة من البحث . ث ختتم البحث بجملة من النتائج أهمها : - من أجل تحقق مستوى من القوى البيعية عالية يجب تظافر الجهود من طرف الجميع وتوفير الوسائل المالية والوقت الكافي لتحقيقها و ذلك ما تسعى إليه مؤسسة موبليس من خلال كسب ميزة تنافسية مستدامة و الحرص على مكافأة العاملي على الإنجاز الجيد سواء بشكل مادي أو معنوي . - ث التوصل الى وجود تنافسية في مؤسسة موبليس. - يجب على مؤسسة موبليس توفير البع د الإستراتجي التنافسية The study aimed to determine the sales forces and their impact on increasing the competitiveness of the enterprise, from the point of view of employees of the Mobles Foundation in Ghardaia and Algiers. The descriptive and analytical approach was based on the questionnaire questionnaire which was distributed to 71 employees of the Mobilis Foundation in Ghardaia Agency, Algiers. Several statistical methods were used for the purpose of statistical analysis and achieving the objectives of the research. The research concludes with a number of results, the most important of which are: - In order to achieve a high level of sales forces must combine efforts on the part of everyone and provide financial means and time to achieve them, which is what Mobles Foundation seeks by gaining a sustainable competitive advantage and keen to reward workers for good achievement, whether material or moral. - Then a competitive presence in the Mobilis Foundation. - Mobilis must provide a competitive strategic dimension. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject العملاء EN_en
dc.subject المزيج التسويقي EN_en
dc.subject مؤسسة موبليس EN_en
dc.subject قوى البيعية EN_en
dc.subject تنافـسية EN_en
dc.title القوى البيعية وأثرها في زيادة تنافسية المؤسسة دراسة حالة مؤسسة موبليس EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account