dc.contributor.author |
عامر, بن هورة |
|
dc.contributor.author |
سيف الدين, هيبة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-24T08:46:01Z |
|
dc.date.available |
2024-09-24T08:46:01Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8688 |
|
dc.description.abstract |
تهدف الدراسة الى استعراض إحدى البيداغوجيات التي ظهرت مع المناهج الجديدة في
الاصلاحات التربوية الأخيرة وهي بيداغوجيا الادماج، وتوضيح مدى تأثيرها في إثارة التفكير لدى
التلميذ وبالتالي تنمية كفاءته التحليلية ومجابهة جميع الوضعيات الدراسية وكذلك الحياتية بإعتبار أن
الوظيفة التربوية للمدرسة هي إعداد المواطن الصالح والمزود بمهارات وكفاءات والقادر على ايجاد الحلول
لمجابهة التحديات التي تصادفه في بيئته الاجتماعية عن طريق إعمال فكره . The study aims to review one of the pedagogies that appeared with the new
curricula in the recent educational reforms, which is the pedagogy of inclusion,
and to clarify the extent of its impact on stimulating thinking in the student and
thus developing his analytical competence and facing all academic and life
situations, considering that the educational function of the school is to prepare a
good citizen equipped with skills and competencies and capable To find solutions
to meet the challenges encountered in his social environment through the
realization of his idea. |
EN_en |
dc.publisher |
جامعة غرداية |
EN_en |
dc.subject |
بيداغوجيا الادماج |
EN_en |
dc.subject |
تفكي |
EN_en |
dc.subject |
وضعيات دراسية |
EN_en |
dc.subject |
كفاءة |
EN_en |
dc.subject |
Inclusion pedagogy |
EN_en |
dc.subject |
thinking |
EN_en |
dc.subject |
study situations |
EN_en |
dc.subject |
efficiency |
EN_en |
dc.title |
دور بيداغوجيا الإدماج في إثارة التفكير لدى تلميذ المؤسسة التربوية الجزائرية |
EN_en |
dc.title.alternative |
The role of inclusion pedagogy in stimulating thinking for the student of the Algerian educational institution |
EN_en |