DSpace Repository

دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تفعيل التجارة الالكترونية في الجزائر بين تحديات التطبيق ومتطلبات التطوير

Show simple item record

dc.contributor.author رميلة, لعمور
dc.contributor.author الزهرة, رودي
dc.date.accessioned 2024-09-23T09:51:21Z
dc.date.available 2024-09-23T09:51:21Z
dc.date.issued 2023-11
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8679
dc.description.abstract تهدف هذه الورقة البحثية إلي تحديد أهمية رتكنولوجيا المعلومات والإتصالات في تفعيل التجارة الإلكترونية كأحدرأهمرالأساليبرالحديثةرالتيرتعتمدهارالعديدرمنرالدولرفيردعمرإقتصادياروتطويرروتحسينرأداءر ر عملياتهاارالتجاريةرفيرظلرتحدياترتطبيقهارومتطلباترتطويرهار،روالجزائرركغيرهارمنرالدولرالتيرتسعىر لمواجهةرالتغيراترالمحليةرمنهاروالدوليةرالتيريفرضهارالإقتصادرالرقميرالجديدرمنرخلالرالإستخدامرالفعالر لتكنولوجياترالمعلوماتروالاتصالرربماريساهمرفيرتعزيزرتنافسيةرالمؤسساترالإقتصاديةرومنرثمرالوصولرإلىر تحقيقرأهدافهارالإستراتيجيةربكفاءةروفعاليةرروتحقيقرالنمورالمستدامرررThis research paper aims to determine the importance of information and communication technology in activating electronic commerce as one of the most important modern methods adopted by many countries in supporting the economy, developing and improving the performance of Its commercial operations in light of the challenges of its application and the requirements of its development, and Algeria, like other countries, seeks to confront the local and international changes imposed by the new digital economy through the effective use of information and communication technologies, which contributes to enhancing the competitiveness of economic institutions and then reaching the achievement of its strategic goals efficiently and effectively and achieving growth sustainable Keywords: information and communication technology, electronic commerce, refining, technological change EN_en
dc.publisher جامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسيير EN_en
dc.subject تكنولوجيا الملعلومات والاتصال EN_en
dc.subject التجارة الإلكترونية EN_en
dc.subject التغير التكنولوجي EN_en
dc.subject تصنيفات JEL : 15M ، 39M ،. 19M ، 33C EN_en
dc.title دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تفعيل التجارة الالكترونية في الجزائر بين تحديات التطبيق ومتطلبات التطوير EN_en
dc.title.alternative The role of information and communication technology in activating electronic commerce in Algeria Between application challenges and development requirements EN_en
dc.type Article EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account