الخلاصة:
تناولت دراستنا مدى فعالية الاتصال الرقمي في تعزيز أداء المؤسسات الخدماتية، مع التركيز على الصندوق الوطني للضمان الاجتماعي لغير الأجراء لولاية غرداية كنموذج. يهدف الموضوع إلى فهم كيفية تأثير تبني التقنيات الرقمية على تحسين جودة الخدمات التي يقدمها الصندوق، وكيفية زيادة الكفاءة والفعالية في تواصل المؤسسة مع منخرطيها، اعتمدنا في هذه الدراسة على منهج "دراسة حالة " بعينة قدرت ب34 موظف (ذكور اناث) داخل الوكالة ، استخدمنا استمارة الاستبيان للجمهور الداخلي للمؤسسة (الموظفين ) لمعرفة آراءهم و اتجاهاتهم حول موضوع دراستنا و المقابلة لجمع معلومات أكثر ،في حين توصلنا الى نتائج اندرجت في أن استخدام الاتصال الرقمي داخل المؤسسة له تأثير إيجابي كبير على الأداء والإنتاجية، و أنه يعزز رضا العملاء ومشاركة المنخرطين.
ومع ذلك، تواجه المؤسسة تحديات تقنية تتطلب تحسين البنية التحتية وتقديم المزيد من التدريب والدعم للموظفين.
Our study generally addressed the effectiveness of digital communication in enhancing the performance of service institutions, with a focus on the National Social Security Fund for Non-Salaried Workers in Ghardaia as a model. The aim of the topic is to understand how the adoption of digital technologies impacts the improvement of the quality of services provided by the fund, and how to increase efficiency and effectiveness in the institution's communication with its affiliates.
In this study, we employed a case study methodology, covering a sample of 34 employees (both male and female) within the agency. We used a questionnaire for the internal audience of the institution (employees) to understand their opinions and attitudes regarding our study topic, and interviews to gather more information.
Our findings concluded that the use of digital communication within the institution has a significantly positive impact on performance and productivity, and it enhances customer satisfaction and participant engagement. However, the institution faces technical challenges that require infrastructure improvements and the provision of more training and support for employees.