الخلاصة:
أصبح استخدام الذكاء الاصطناعي في التجارة الإلكترونية مهما وذلك من خلال تحسين سلوك المستخدمين
حيث يمكنه تقديم توجيهات دقيقة للمنتجات المناسبة بناء على اهتمامات كل عميل، ويمكن من خلاله تحسين
اللوجستيات وإدارة المخازن كما أن له دورا فعالا في تحسين خدمة العملاء وذلك من خلال روبوتات
الدردشة وتقنيات التعلم الآلي، ويؤدي استخدام هذه التقنيات من قبل المؤسسات وشركات التجارة الإلكترونية
إلى زيادة في إراداتها السنوية مع تقليل الوقت والجهد المبذول لنفس الخدمات الروتينيةThe use of artificial intelligence in e-commerce has become essential. It improves
user behavior by providing accurate product recommendations based on individual
interests. Additionally, it enhances logistics and inventory management. AI also
plays an effective role in improving customer service through chatbots and
machine learning techniques. Implementing these technologies in enterprises and
e-commerce companies leads to increased annual revenues while reducing the time
and effort required for routine services.