DSpace Repository

تأثير جائحة كورونا توجه المستهلك الجزائري نحو الشراء الإلكتروني

Show simple item record

dc.contributor.author زىير, شخار
dc.date.accessioned 2024-06-19T10:29:43Z
dc.date.available 2024-06-19T10:29:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7732
dc.description.abstract يهدف هذا البحث إلى د ا رسة مدى تأثير جائحة كورونا عمى توجو المستيمك الج ا زئري نحو الش ا رء الإلكتروني؛ وبالإعتماد عمى الم ا رجع والمصادر المتعمقة بالمجال، تم التوصل إلى أن في ظل جائحة كورونا، لابد من الإستعانة بشكل كبير بالتجارة الإلكترونية اولتسوق عبر الأنترنت، لتسييل تمبية حاجيات المستيمك الج ا زئري، عكس التسوق التقميدي )تس ويق مباشر بدون أنترنت(. وليذا أنجزنا إستبيان مكون من 161 فرد، عينة إلكترونية اوستخدمنا برنامج spss لتحميل نتائجو، وبعد تحميل الإستبيان اولإطلاع عمى النتائج المتحصل عمييا، تم التوصل إلى تأكيد أن لجائحة كورونا تأثير مباشر ذو دلالة إحصائية عمى توجو المستيمك الج ا زئري نحو الش ا رء الإلكتروني، وتأكيد أن لمجائحة تأثير مباشر عمى ق ا ر ا رت الش ا رء لممستيمك الج ا زئري نحو التسوق الإلكترونيThis research aims to examine the impact of the coronavirus pandemic on Algerian consumers' trend towards e-purchasing. Based on references and sources related to the field, it was concluded that in the light of the coronavirus pandemic, considerable use should be made of e-commerce and online shopping to facilitate meeting the needs of the Algerian consumer as opposed to traditional shopping online shopping. In this regard, we completed a questionnaire consisting of 161 random electronic samples. We used the SPSS program to analyze the results of the questionnaire. After analysing the questionnaire and seeing the results obtained, it was confirmed that the coronavirus pandemic had a direct and statistical impact on the Algerian consumer's trend towards e-purchasing. It has a direct impact on the purchasing decisions of the Algerian consumer especially and the world in general towards online shopping EN_en
dc.publisher جامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسيير EN_en
dc.subject تجارة إلكترونية EN_en
dc.subject مواقع تواصل الإجتماعي EN_en
dc.subject تسوق عبر الأنترنت EN_en
dc.subject مستهلك إلكتروني EN_en
dc.title تأثير جائحة كورونا توجه المستهلك الجزائري نحو الشراء الإلكتروني EN_en
dc.type Technical Report EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account