الخلاصة:
02
Summary:
The study aimed to identify the organizational change and its role in achieving
competitive advantage in an institution Mobilis and the impact of this change on the
performance of workers and identify the reasons for this change and try to develop
scientific solutions possible to resist his employees and also make recommendations
that contribute to these changes.
And may be a community study of 20 workers in the institution Mobilis has been
retrieved full questionnaires that were valid for statistical analysis and data has been
dealt with using Excel and reached the following conclusions:
- The existence and activating the role of organizational change within the
organization is an important factor in order to gain a competitive advantage.
- Foundation seeks Mobilis hard to remedy Mavadtha and grabbed market share from
them and it would intensify efforts and initiatives and constructive ideas.
- The Foundation Mobilis mobile phone and as a trader in the historic Algeria suffers
from severe competition from other institutions.
- Provides a trader Mobilis range of deals and services that anyone can get it after he
jointly in terms of customer services contribute to these offers in building a
competitive advantage for the organization هدفت الدراسة إلى التعرف على التغيير التنظيمي ودوره في التحقيق الميزة التنافسية في مؤسسة موبيليس وأثر هذا التغير على آداء العمال والتعرف على أسباب هذا التغيير ةمحاولة وضع الحلول العلمية الممكنة لمقاومة العاملين له وأيضا تقديم التوصيات التي تسهم في تحقيق هذه التغيرات. وقد تكون مجتمع الدراسة من 20 عاملا في مؤسسة موبيليس وقد تم استرجاع كامل الإستبيانات التي كانت صالحة للتحليل الإحصائي وقد عولجت البيانات بإستخدام اكسل وتوصلت إلى النتائج التالية: - إن وجود وتفعيل دور التغيير التنظيمي داخل المؤسسة عامل مهم من أجل كسب ميزة تنافسية.- تسعى مؤسسة موبيليس جاهدة لتدارك ما فاتها وانتزع منها من الحصة السوقية وذلك بتكثيف الجهود والمبادرات والأفكار البناءة. - إن مؤسسة موبيليس للهاتف النقال وبإعتبارها المتعامل التاريخي في الجزائر تعاني من منافسة حادة من المؤسسات الأخرى. - يوفر المتعامل موبيليس مجموعة من العروض والخدمات التي يمكن لأي فرد الحصول علىها بعد القيام بالأشتراك في خدمات المتعاملين حيث تساهم هذه العروض في بناء ميزة تنافسية للمؤسسة.