الخلاصة:
في تحسين جودة الخدمةالمقدمة بالجامعة، من خلال التعرف على منصة برو قراس Progres تهدف هذهالدراسة للتعرف على منصة
وفوائدها ومجالاا وبالاضافة الى التعرف على مفهوم جودة الخدمة بمؤسسات التعليم العالي ومعاييرها ومقوماا واهميتها ودورها
ئئء\ تخسين الخدمة سواءا للطالب أو الاستاذ أو الاداري كل حسب حاجته لما لها من دور في تقليل التكلفة والجهد وربح
الوقت بعيدا عن الاساليب التقليدية . وتوصلت الدراسة بالرغم أن استخدام منصة بروقراستعترضه بعض الصعوبات منها نقص
التقنيين في اال التكنولوجي لعدم فهم التعامل مع النظام في حد ذاته خاصة وأن النظام في نسخته الأولية، إلا أن له دور في
تحسين جودة الخدمة المقدمة بالجامعة كالتسجيل في الايواء والنقل والاطعام ومعرفة مساره الدراسي .وتوصي هذه الدراسة
بضرورة تنظيم دورات تدريبية في مجال استخدام منصة بروغراس ، ودراسة أهم تحديات التي قد تواجه مؤسسات التعليم العالي
في استخدام تطبيقها ، واقتراح الحلول الناجحة للتقليل من الصعوبات، كما توصي الدراسة بإعداد البيئة المناسبة بما يتناسب
وأنماط العمل الاداري الالكتروني المختلفة، ونشر الثقافة الالكترونية بين مستخدمي المنصة لتحقيق قدر كبير من الإقبال والتفاعل
والتواصلThis study aims to identify the Progres platform in improving the quality of service provided at the
university, by identifying the Progres platform, its benefits, and its fields, in addition to identifying
the concept of service quality in higher education institutions, its standards, components,
importance, and role in improving the service, whether for the student, professor, or administrator,
each according to his need because of its advantages. A role in reducing cost and effort and saving
time away from traditional methods. The study concluded that although the use of the Progress
platform is hampered by some difficulties, including a lack of technicians in the technological field
due to a lack of understanding of how to deal with the system itself, especially since the system is in
its initial version, it has a role in improving the quality of the service provided at the university,
such as registering for accommodation, transportation, food, and knowing the course of study. This
study recommends the necessity of organizing training courses in the field of using the Progress
platform, studying the most important challenges that higher education institutions may face in
using its application, and proposing successful solutions to reduce the difficulties. The study also
recommends preparing the appropriate environment to suit the different patterns of electronic
administrative work, and spreading electronic culture. Among platform users to achieve a great deal
.of interest, interaction and communication