DSpace Repository

تسويق الخدمات المصرفية ودوره في تحقيق الميزة التنافسية للمصارف الاسلامية - دراسة حالة بنك البركة وكالة غارداية

Show simple item record

dc.contributor.author بكوش, أحلام
dc.contributor.author عبد العالي, خضرة
dc.contributor.author شنيني, فاطنة
dc.date.accessioned 2024-05-30T08:28:11Z
dc.date.available 2024-05-30T08:28:11Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7231
dc.description.abstract يعد تسويق الخدمات المصرفية المحرك الرئيسي في زيادة الربحية للمصارف وذلك بتحقيق رضا الزبون حيث كلما زاد رضا الزبون عن الخدمة المقدمة زادت الميزة التنافسية للمصرف وضعفت قدرة المنافسين على إغرائهم. استهدفت هذه المذكرة تحليل وتحديد أثر تسويق الخدمات المصرفية ودورها في تحقيق ميزة تنافسية للمصارف الإسلامية دراسة حالة بنك البركة الجزائري - وكالة غرداية - وذلك بغرض مساعدة البنك على تبني إستراتيجيات مناسبة تمكنه من الحفاظ على ميزته التنافسية.ولتحقيق أهداف الدراسة فقد تم اختيار عينة مناسبة من مجتمع الدراسة المكونة من 30 عميل من عملاء البنك حيث توصلت الدراسة إلى كافة أبعاد الجودة وتسويق الخدمة المصرفية تحقق ميزة تنافسية لمصرف البركة الجزائري وكالة غرداية . Abstract Marketing banking services is considered as the crucial factor in increasing profitability ,When customers are satisfied with the provided service, the competitive advantage of the bank will be increased, and thus the ability of competitors to flatter will be conversely weakened, The study aims at analysing and determing the effects of marketing banking services and the their role in achieving the competitive advantage to the islamic banks ,ELBARAKA bank is taken as a model, The study also seeks to help the bank adapt appropriate strategies in order to keep its competitive advantage, To achieve the objectives of the study , a sample has been chosen compiled of 30 customer, reviewing their attitudes and business deals, The results of study show that all quality dimensions and marketing services fulfill the competitive advantage to el Baraka bank agency of ghardaia EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject تسويق - خدمات مصرفية - مصرف - ميزة تنافسية - زبون - جودة EN_en
dc.title تسويق الخدمات المصرفية ودوره في تحقيق الميزة التنافسية للمصارف الاسلامية - دراسة حالة بنك البركة وكالة غارداية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account