dc.description.abstract |
يعد تسويق الخدمات المصرفية المحرك الرئيسي في زيادة الربحية للمصارف وذلك بتحقيق رضا الزبون حيث كلما زاد رضا الزبون عن الخدمة المقدمة زادت الميزة التنافسية للمصرف وضعفت قدرة المنافسين على إغرائهم. استهدفت هذه المذكرة تحليل وتحديد أثر تسويق الخدمات المصرفية ودورها في تحقيق ميزة تنافسية للمصارف الإسلامية دراسة حالة بنك البركة الجزائري - وكالة غرداية - وذلك بغرض مساعدة البنك على تبني إستراتيجيات مناسبة تمكنه من الحفاظ على ميزته التنافسية.ولتحقيق أهداف الدراسة فقد تم اختيار عينة مناسبة من مجتمع الدراسة المكونة من 30 عميل من عملاء البنك حيث توصلت الدراسة إلى كافة أبعاد الجودة وتسويق الخدمة المصرفية تحقق ميزة تنافسية لمصرف البركة الجزائري وكالة غرداية . Abstract
Marketing banking services is considered as the crucial factor in increasing profitability ,When
customers are satisfied with the provided service, the competitive advantage of the bank will be
increased, and thus the ability of competitors to flatter will be conversely weakened, The study aims
at analysing and determing the effects of marketing banking services and the their role in achieving
the competitive advantage to the islamic banks ,ELBARAKA bank is taken as a model, The study also
seeks to help the bank adapt appropriate strategies in order to keep its competitive advantage, To
achieve the objectives of the study , a sample has been chosen compiled of 30 customer, reviewing
their attitudes and business deals, The results of study show that all quality dimensions and
marketing services fulfill the competitive advantage to el Baraka bank agency of ghardaia |
EN_en |