الخلاصة:
هدفت هاته الدراسة لتبيين العلاقة بين التسويق الرياضي و القيم الاخلاقية من خلال الدراسة
الميدانية على عينة من مناصري المنتخب الوطني لكرة القدم بحي سيدي اعباز –غرداية- وقد
اعتمدنا على المنهج الوصفي في وصف المتغيرات كما تم اعداد الاستبيان و استخدام الاساليب
الاحصائية بواسطة برنامج spss لاختبار الفرضيات.
وقد تم الوصول الى انه تجد علاقة ايجابية بين التسويق الرياضي والقيم الاخلاقية وهو ما يظهر
ان هناك مساهمة لتسويق الرياضي في ترسيخ القيم الاخلاقية.
وفي الاخير تم استخلاص مجموعة من النتائج التطبيقية والنظرية.
The aim of this study was to demonstrate the relationship between sports marketing and ethical values through the field study on a random sample of young people of Sidi Abaz-Ghardaia. It relied on the descriptive approach in describing variables. The questionnaire was prepared and statistical methods used by the SPSS program to test hypotheses.
It has been reached that it finds a positive relationship between sports marketing and ethical values, which shows that there is a contribution to athlete marketing in solidifying ethical values.
Finally, a set of applied and theoretical findings was drawn