dc.contributor.author |
Tahar, MEKLA |
|
dc.date.accessioned |
2023-11-06T09:36:04Z |
|
dc.date.available |
2023-11-06T09:36:04Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6611 |
|
dc.description.abstract |
The current context witnesses the introduction of English –as a new language –in primary school and the competency –based approach as one of a variety of learning approaches .The Algerian schools introduced it into the English language syllabus in terms of the pupils' needs. The purpose of this study is to investigate the 3rd year primary school pupils' English comprehension ability development, and to identify their comprehension ability under the competency-based approach. The study was conducted with a sample of 7 teachers of English and 57 3rd grade learners pupils at Ibn Badiss primary school in Metlili. The researchers used a questionnaire, a test and an interview for data collection. The findings of the study revealed that most teachers have a good understanding of CBA in what relates to its theoretical aspects, yet, it is not the case concerning practice. On the other hand, most of pupils prefer the listening and speaking skills rather than the reading and the writing skills.
في السياق الحالي لدينا اللغة الإنجليزية – كلغة جديدة – في المدرسة الابتدائية و المقاربة بالكفاءات كأحد مناهج التعلم، وقد أدخلته المدارس الجزائرية في منهج اللغة الإنجليزية الجزائري حسب احتياجات التلاميذ. الهدف من هذه الدراسة هو التحقيق في تنمية القدرة على فهم اللغة الإنجليزية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في السنة الثالثة إبتدائي، وتحديد قدرتهم على الفهم بموجب المقاربة بالكفاءات. أجريت هذه الدراسة على عينة مكونة من 7 أساتذة للغة الإنجليزية و57 تلميذا من السنة الثالثة في إبتدائية ابن باديس بمتليلي. إستخدم الباحثان الاستبيان، الاختبار و المقابلة كأدوات لجمع البيانات .تكشف النتائج أن معظم المعلمين لديهم فهم جيد للمقاربة بالكفاءات فيما يتعلق بالجانب النظري، وعكس ذلك تمامًا فيما يتعلق بالممارسة (الجانب التطبيقي). من ناحية أخرى، يفضل معظم التلاميذ مهارات الاستماع والتحدث على مهارات القراءة والكتابة. |
EN_en |
dc.language.iso |
en |
EN_en |
dc.publisher |
جامعة غرداية |
EN_en |
dc.subject |
Competency–based approach |
EN_en |
dc.subject |
English comprehension ability |
EN_en |
dc.subject |
Language skills |
EN_en |
dc.subject |
Ibn Badiss primary school |
EN_en |
dc.title |
Investigating the Effectiveness of Competency-Based Approach (CBA) in Developing Primary Education Pupils’ English Comprehension Ability. The case of 3rd year pupils of Ibn Badis primary school Metlili |
EN_en |
dc.type |
Thesis |
EN_en |