Abstract:
هدفت الدراسة إلى التعرف على تحديات التحول الرقمي في المنظمات الحكومية، وهذا من خلال استخدام
منصة بر وغراس في جامعة غرداية كدراسة حالة، وتتبع مراحل عملية رصد علامات الطلبة بالنسبة للأعمال
الموجهة والامتحانات النهائي، بالإضافة إلى إبراز أهم التحديات التي تواجه جامعة غ رداية عند استخدامها لهذه
المنصة.
اعتمدت هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وقد تم استخدام الوثائق تمثلت في إحصائيات لعدد
المستخدمين من الطلبة لهذه المنصة، كما تم إجراء المقابلة في جمع البيانات.
وقد توصلت هذه الدراسة إلى النتائج التالية:
يوجد استخدام متوسط لمنصة بروغراس في جامعة غرداية.
تتمثل أبرز التحديات التي تواجه استخدام منصة بر وغراس في صعوبة استخدام هذه المنصة في جامعة غرداية.
This study aimed to identify the level of use of the Progress platform at the University of Ghardaia, and track the stages of the process of monitoring students' scores for directed work and final exams, in addition to highlighting the most important challenges facing the University of Ghardaia when using this platform.
This study relied on the analytical descriptive approach, and documents were used, represented in statistics for the number of students who used this platform, and an interview was conducted to collect data.
This study reached the following results:
There is an average use of the Prograss platform at the University of Ghardaia.
The main challenges facing the use of the Prograss platform are the difficulty of using this platform at Ghardaia University.