DSpace Repository

دور المتون النحوية في تعليم العربية في مدرسة الحاجة حليمة

Show simple item record

dc.contributor.author سعيدة, بوميدونة
dc.date.accessioned 2023-10-11T10:40:48Z
dc.date.available 2023-10-11T10:40:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://173.13.1.9:8080/xmlui/handle/123456789/6537
dc.description.abstract يهدف هذا البحث إلى دراسة دور المتون النحوية في تعليم اللغة العربية في المدارس القرآنية ( بمدرسة الحاجة حليمة غرداية أنموذجا)، وذلك من خلال مبحثين : نظري وتطبيقي. المبحث الأول النظري فيتضمن مفهوم المتون النحوية، ونشأتها، أقسامها وبعدها التعليمي، وأما المبحث التطبيقي فتضمن دور المتون النحوية في تعليم اللغة العربية في مدرسة الحاجة حليمة بغرداية، وقد اخترت كلا من ألفية ابن مالك والمقدمة الأجرومية أنموذجا لذلك . summary: This research aims to study the role of grammatical moutoun in teaching the Arabic language in Qur’anic schools (Al-Hajja Halima School in Ghardaia as a model), through an introduction and two chapters: theoretical and practical. As for the introduction, a glimpse of the emergence of Arabic grammar was presented, and as for the first theoretical topic, it includes the concept of grammatical moutoun, their origin, divisions, and their educational dimension; As for the applied topic, it included the role of grammatical texts in teaching the Arabic language in the school of Hajja Halima in Ghardaia,I have chosen AlfiyyahIbn Malik and Al-Muqaddimah Al-Jurumiyyah as a model for this. EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject المتون النحوية EN_en
dc.subject مدرسة الحاجة حليمة EN_en
dc.subject الأجرومية EN_en
dc.subject ألفية ابن مالك EN_en
dc.title دور المتون النحوية في تعليم العربية في مدرسة الحاجة حليمة EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account