الخلاصة:
هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير عروض الوكالات السياحية على تنشيط السياحة الداخلية، وتسليط الضوء على الإطار العام للسياحة الداخلية وتحديد القواعد الرئيسية لها ومعرفة مدى تطبيقها في الوكالات السياحية ببلدية غرداية.
اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي من أجل تكوين خلفية علمية حول موضوع دراستنا وذلك من خلال التعرف على جميع جوانب عروض الوكالات السياحية والسياحة الداخلية والعلاقة بينهما، وتناولنا جانبا من الدراسة الميدانية التي كانت في سياق موضوعنا.
كانت أهم النتائج المتوصل لها هي أنه لعروض الوكالات السياحة أثر ذو دلالة إحصائية على تنشيط السياحة الداخلية.
أما المقترحات المتوصل إليها هي استقطاب خبراء ومختصين في السياحة من أجل إقامة دورات تكوينية عملية مما يزيد الثقة لدى العمال، كما يجب علىالعمل على صياغة استراتيجية سياحية لتحريك السوق المحلية واستهداف المواطن المحلي ببلدية من خلال طرق تسويقيةحديثة بجعله يتقبل فكرة السياحة عن طريق الوكالات
This study aimed to find out the impact of the offers of tourist agencies on activating domestic tourism, shed light on the general framework of domestic tourism, define its main rules, and find out the extent of their application in tourism agencies in the municipality of Ghardaia.
We relied on the analytical descriptive approach in order to form a scientific background on the subject of our study, by identifying all aspects of tourist agency offers and domestic tourism and the relationship between them, and we dealt with an aspect of previous studies that were in the context of our topic.
The most important results reached were that the offers of tourism agencies have a statistically significant effect on stimulating domestic tourism.
As for the recommendations reached, it is to attract experts and specialists in tourism in order to hold practical training courses, which will increase confidence among workers, and it is necessary to work on formulating a tourism strategy to move the local market and target the local citizen in the municipality through modern marketing methods by making him accept the idea of tourism through agencies