الخلاصة:
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد دور التعليم المقاولاتي في تنمية الثقافة المقاولاتية لدى الطلبة الجامعيين حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي و تم الاستعانة بالاستبيان كأداة لجمع المعلومات وزعت على عينة عشوائية قوامها 80 طالب و توصلت نتائج الدراسة إلى ما يلي: وجود مستوى مرتفع من التعليم المقاولاتي والثقافة المقاولاتية لدى طلبة جامعة غردايةوجود علاقة طردية إيجابية ضعيفة نسبيا و دالة إحصائيا بين التعليم المقاولاتي و الثقافة المقاولاتية من وجهة نظر طلبة جامعة غرداية
This study aimed to identify the role of entrepreneurial education in the development of entrepreneurial culture among university students, where the descriptive approach was relied upon and the questionnaire was used as a tool for collecting information, distributed to a random sample of 80 students, and the results of the study reached the following: The existence of a high level of entrepreneurial education and entrepreneurial culture among students of the University of Ghardaia, the existence of a relatively weak positive and statistically significant positive relationship between entrepreneurial education and entrepreneurial culture from the point of view of students of the University of Ghardaia