dc.description.abstract |
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد أثر جودة الخدمات المصرفية الإلكترونية بأبعادها الخمسة )الملموسية،
الاعتمادية، الاستجابة، الأمان والثقة والتعاطف( في دعم الميزة التنافسية، وتحقيقا لهدف الدراسة تم تصميم
استبيان م وجه لعينة مكونة من 40 موظف من موظفي بنك الجزائر الخارجي وكالة غرداية 028 .
وقد تمت معالجة البيانات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS الإصدار، V25 وقد
أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لجودة الخدمة المصرفية الإلكترونية بمختلف أبعادها في
دعم الميزة التنافسية، وأن هناك أثر إيجابي لكل بعد من أبعاد جودة الخدمة المصرفية الإلكترونية )الملموسية،
الاعتمادية، الاستجابة، الأمان والثقة والتعاطف( في دعم الميزة التنافسية
.The aim of this study was to determine the impact of electronic banking service quality, with its
five dimensions (tangibility, reliability, responsiveness, security and trust, and empathy), on supporting competitive advantage. To achieve the study’s objective, a questionnaire was designed and directed towards a sample of 40 employees from Banque Extérieure d’Algérie Ghardaia Agency 028.
The data was processed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) software, version V25. The study’s results revealed a statistically significant impact of electronic banking service quality in its various dimensions on supporting competitive advantage. Furthermore, there was a positive impact of each dimension of electronic banking service quality (tangibility, reliability, responsiveness, security and trust, and empathy) on supporting competitive advantage |
EN_en |