DSpace Repository

أراجيز تعليم اللغة العربية أرجوزة رشفات لإبراهيم أبو حميدة أنموذجا

Show simple item record

dc.contributor.author نجلاء جلود
dc.contributor.author آسيا خدايش
dc.date.accessioned 2023-01-31T03:56:08Z
dc.date.available 2023-01-31T03:56:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.univ-ghardaia.dz:8080/xmlui/handle/123456789/5610
dc.description.abstract خلص هذا البحث إلى تصنيف الألفاظ ضمن الحقول الدلالية المتخصصة لها من خلال الأرجوزة الرشفات من معين لا يضب أرجوزة من نوع آخر للأديب إبراهيم بوحميدة، وتمت دراسة ذلك في ضوء التحليل الوصفي فالحقول الدلالية تعد مجموعة من الوحدات المعجمية، التي تتشمل مفاهيم تندرج تحت مفهوم عام ويحدد الحقل، فهو قطاع متكامل من المادة اللغوية يعبر عن مجال من الخبرة ومساهمة نظرية الحقول في جعل المبدع في اللغة يقف على الفروق الدلالية وأوجه الاختلاف بين الكلمات مما يهيء لها انتقاء الكلمة التي تفي بغرضه في التعبير عن المراد، وهذا من خلال رصد التمييزات الدقيقة لكل لفظ، تمثل الجانب النظري في مدخل أما الجانب التطبيقي في مبحثين، الأول شمل أنواع الحقول اللالية وكيف ساهم الحقل في تعليم اللغة، أما الثاني فشمل العلاقات الدلالية الواردة في الأرجوزة. This research concluded that vocabulary is classifed within the semantic fields assigned through aujouza « el rachafat men moean la yandab another kind of aurjouza" for an author IBRAHIM BOU HAMIDA And this was studied for descriptive analyzing because semantic fields are group of lescical units that includes consepts that fall under a general concept which defines the field, It is an integrate sector of the linguistic subject that expresses a spisific field of experience, And the contribution of field theory in making the creator of language stand on the semantic differences and the differneces between words which helps to choose the appropiate word to express what he wants, This is by moinitoring the precise features of each vocabulary, The theoretical aspectesis represented in two topics. The first included the types of semantic fields and how itcontributed to teaching language and the secand one includes the semantic relationship contained in arjouza. EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject الحقول الدلالية EN_en
dc.subject العلاقات الدلالية EN_en
dc.subject تعليم اللغة EN_en
dc.subject أراجيز تعليم اللغة العربية EN_en
dc.subject أراجيز EN_en
dc.subject إبراهيم أبو حميدة EN_en
dc.subject أرجوزة رشفات EN_en
dc.title أراجيز تعليم اللغة العربية أرجوزة رشفات لإبراهيم أبو حميدة أنموذجا EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account