Abstract:
هدفت هذه الدراسة إلى محاولة قياس مدى رضا عملاء وكالة LA CAAT فرع غرداية عن جودة
الخدمات المقدمة لهم و معرفة أهم الأبعاد التي يقوم عليها نموذج الخدمة من أجل استعمالها في قياس الرضا.
وقد تبين لنا أن تقييم جودة الخدمة التأمينية لا تتم وفق المعايير التي ترتبط بمضمون الخدمة نفسها وإنما تعتمد
على خمسة أبعاد أساسية هي: الملموسية, الاعتمادية, الاستجابة, الأمان والتعاطف.
حيث لاحظنا أن أغلبية عملاء المؤسسة كانوا من فئة الذكور وهم في الغالب طالبين لنشاط تأمين
السيارات, أ ون درجة الرضا لديهم مرتفعة عن ج ودة الخدمات المقدمة لهم وت وصلنا إلى وجود علاقة بين المتغير
المستقل والمتغير التابع.
و هذا أدى بنا إلى دعوة المؤسسة لزيارة الاهتمام بجودة خدماتها و إعطاء العملاء الأولوية, ودفع قيمة
تعويضه بأسرع وقت ممكن والنظر في كيفية التعامل مع شكاوى العملاء وتعزيز ثقافة الجودة بين الموظفين لدى
الوكالةThis study aims to try to measure the satisfaction of CACAAT agency clients, Ghardaia branch, with the quality of services provided to them and to know the most important dimensions on which the service model is based in order to use it in measuring satisfaction. And it has become evident to us that the assessment of the quality of the insurance service is not based on the criteria that are related to the content of the service itself. Rather, it depends on five basic dimensions: tangibility, reliability, responsiveness, safety and empathy. As we noticed that the majority of the corporation’s clients were from the male category, and they are mostly demanding of car insurance activity, and that the degree of satisfaction they have is high with the quality of services provided to them, and we found a relationship between the independent variable and the dependent variable This led us to invite the institution to visit the interest in the quality of its services and give clients an important priority, pay compensation as soon as possible, consider how to deal with customer complaints, and enhance the culture of quality among the agency's employees..