DSpace Repository

تعليمية القراءة لتلاميذ الأقسام الخاصة: فئة المعاقين عقليا أنموذجا

Show simple item record

dc.contributor.author ربيعة بوتيتل
dc.contributor.author مريم بوجليدة
dc.date.accessioned 2023-01-13T12:15:31Z
dc.date.available 2023-01-13T12:15:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5250
dc.description.abstract تعد تعليمية القراءة أمرا لبناء التحصيل المعرفي للتلاميذ، وخاصة فئة المعاقين عقليا، والكشف عن أهم الطرق والأساليب المتبعة في المنهاج الخاص بتعلم القراءة لدى هذه الفئة، وذلك قصد تطوير مهارات القراءة واكتسا خبرات ومعارف علمية تنمي قدراتهم العقلية واللغوية. Abstract : Educational reading is an important and fundamental matter for building education, especially the mentally handicapped group, and revealing the most important methods and methods used in the curriculum for learning to read in this group, by developing reading skills and gaining scientific experiences and knowledge that develop mental and linguistic skills. EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject تعليمية القراءة EN_en
dc.subject الأقسام الخاصة EN_en
dc.subject المعاقين عقليا EN_en
dc.subject التلاميذ EN_en
dc.title تعليمية القراءة لتلاميذ الأقسام الخاصة: فئة المعاقين عقليا أنموذجا EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account