الخلاصة:
تعد الرعاية الرياضية بوابة اقتصادية للمؤسسات التجارية لجني المال والإستثمار الناجح، فالرعاية الرياضية في جوهرها
هي دعم اقتصادي للمجال الرياضي، توضع العلامة التجارية للمؤسسة الراعية على قمصان الفرق الرياضية أو في مكان إقامة
الحدث الرياضي، من أجل كسب تعاطف الجمهور الرياضي نحو علامتها وزيادة مبيعاتها على المدى المتوسط أو القصير، وعوائد
رمزية أخرى تتمثل في زيادة شهرتها وتحسين لصورتها أمام الجماهير والتعريف بمنتجاتها أو علاماتها التجارية، لأن ليس هناك طبقة
مستهدفة في عالم التسويق والترويج أفضل من المجال الرياضي الذي يمتاز بثقل جماهيري وملايين العشاق.
تطرقنا في هذه الدراسة إلى تبين الإسهام الكبير الذي يمكن أن تقدمه الرعاية الرياضية في تحسين الصورة الذهنية لمؤسسة
موبليس لدى زبائنها وتغير اتجاهاتهم نحو منتجاتها،وخلق رابط عاطفي اتجاه المؤسسة الرعايةSports sponsorship is an economic gateway for commercial enterprises to make money and
successful investment. Sports sponsorship is, in essence, an economic support for the sports
field. The brand of the sponsoring institution is placed on the jerseys of sports teams or at
the venue of the sports event, in order to gain the sympathy of the sports audience towards
its brand and increase its sales in the long run. Medium or short, and other symbolic returns
represented in increasing its popularity and improving its image in front of the masses and
introducing its products or brands, because there is no better target class in the world of
marketing and promotion than the sports field, which has mass mass and millions of lovers.
In this study, we touched on showing the great contribution that sports sponsorship can
make in improving the mental image of the Mobilis Corporation among its customers,
changing their attitudes towards its products, and creating an emotional bond towards the
sponsorship organization.