DSpace Repository

الصمود الاجتماعي للهوية المزابية بين المدرسة الحرة والمتغيرات السوسيوثقافية

Show simple item record

dc.contributor.author إبراهيم, حلباوي
dc.date.accessioned 2021-11-16T10:43:21Z
dc.date.available 2021-11-16T10:43:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/456
dc.description.abstract تهدف هذه الدراسة إلى التحقق من وجود مساهمة للمدرسة الحرة المزابية في الصمود الاجتماعي للهوية المزابية في ظل المتغيرات السوسيوثقافية المعاصرة، وذلك عبر دراسة عينة من طلبة الجامعة خريجي المدارس الحرة داخل الفضاء الاجتماعي الجامعي على مدى ثلاثة سنوات جامعية، وخلصت الدراسة إلى أن أبعاد بنية المدرسة الحرة المزابية متمثلة في البعد الاجتماعي والبعد التنظيمي، تساهم في القدرات الثلاثة للصمود الاجتماعي للهوية المزابية متمثلة في قدرات الثبات، قدرات التكيف و قدرات التحول. This study aims to verify the existence of a contribution of the Mozabite Free School in the social resilience of the Mozabite identity under the impact of contemporary sociocultural variables, by studying a sample of university students graduates of free schools within the university social space over a period of three university years, and the study concluded that the dimensions of the structure of the free school Mozabite represented in the social dimension and the organizational dimension, contribute to the three capacities of social resilience of the Mozabite identity represented in the capacities of persistability, capacities of adaptability and capacities of transformation. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject الهوية الاجتماعية EN_en
dc.subject الصمود الاجتماعي EN_en
dc.subject المدرسة الحرة المزابية EN_en
dc.subject المتغيرات السوسيوثقافية EN_en
dc.title الصمود الاجتماعي للهوية المزابية بين المدرسة الحرة والمتغيرات السوسيوثقافية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account