DSpace Repository

تأثير تسويق الطابع العمراني على قرار السياح في غرداية ( تافيلالت نموذجا )

Show simple item record

dc.contributor.author عبد الرؤوف, زيغيمي
dc.date.accessioned 2022-12-12T13:49:08Z
dc.date.available 2022-12-12T13:49:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4384
dc.description.abstract هدفت هذه الدراسة إلى البحث عن اجابات للاشكالية المنطلق من خلالها و التي تتضمن التعرف على أثر تسويق الطابع العمراني في غارداية( تافيلالت ) على قرار السياح ، مستخدمين في ذلك المنهج الوصفي التحليلي والاعتماد على مصادر أولية ، وأخرى ثانوية في الدراسة، من خلال الكتب والمجلات و الدراسات السابقة في هذا المجال وقد تم تصميم استبانة كأدات للدراسة والتي قسمت على 50شخص كعينة للدراسة من كل المجتمع و الذي يتمثل في السياح الزائرين لمدينة تافيلالت. وبعد تحليل الاستبيان عن طريق برنامج spss تم التوصل إلى جملة من النتائج نذكر أهمها أهمها : This study aims to identify the impact of marketing of the urban character in Ghardaia (Tafilalet) on the decision of tourists using a descriptive analytical ap-proach and relying on primary sources, and secondary sources in the study such as books, magazines and previous studies in this field. A questionnaire has been designed and handed to 50 peopleas a sample of the study from the whole community, which is represented by tourists visiting the city of Tafilalet., after the analysis of the questionnaire via SPSS, some conclusions have been drawn. The most important conclusion is:  The marketing of the urban character, i.e. the product, has a positive im-pact on the decision of tourists to attract the largest number of them, to raise the value of the region and its market share, and to improve the external and internal outlook and the feeling of satisfaction  The level of awareness of tourists marketing the urban character of Gardaya is good approaching very good  لتسويق الطابع العمراني اي المنتج أثر ايجابي على قرار السياح لاستقطاب اكبر عدد منهموعلى رفع قيمة المنطقة وحصتها السوقية و تحسين النظرة الخارجية و الداخلية والشعور بالرضى  مستوى ادراك السياح بالتسويق طابع العمراني بغارداية جيد يقترب من جيد جدا EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject طابع عمراني EN_en
dc.subject قرار السياح، EN_en
dc.subject قصر تافيلالت EN_en
dc.title تأثير تسويق الطابع العمراني على قرار السياح في غرداية ( تافيلالت نموذجا ) EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account