DSpace Repository

The Use of Technology in TEFL Classroom The Case of First Year Students of English at the University of Ghardaia

Show simple item record

dc.contributor.author BORNI Mira
dc.date.accessioned 2022-12-09T08:35:09Z
dc.date.available 2022-12-09T08:35:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.univ-ghardaia.dz:8080/xmlui/handle/123456789/4310
dc.description.abstract Using technology has become an effective strategy in enhancing learning a foreign language, this new method in teaching gives EFL learners the opportunity to use the target language fluently and achieve well in the language skills. In addition, Educational technology enables the learners to use the language naturally and play a greater role in building students abilities in their performance. According to this study, we hypothesize that if technological materials influence English in many aspects, EFL learners may help them achieve learning process.So, in order to confirm this hypothesis, we investigated this study through questionnaires to first year LMD students and an interview with teachers of at the department at the University of Ghardaia for the academic year 2021/2022. Moreover this study aims at showing the impact of using technology in TEFL classroom. Our present study is divided into two main parts a theoretical part that includes two chapters in which it made a general overview about technology and some important elements and equipments that include it. In the second chapter it shed the light on the research methodology and data collection tools and gave a detailed description of the questionnaire and interview. Moreover, the third is devoted for the analysis of the data obtained of the students’ questionnaire and teachers’ interview. The displayed finding showed that both learners and teachers consider technology as an important factor in TEFL classroom. So, EFL learners need technological equipments that would help them to find the suitable atmosphere in order to get their learning weaknesses and perform better. أصبح استخدام التكنولوجيا استراتيجية فعالة في تعزيز تعلم لغة أجنبية ، وهذه الطريقة الجديدة في التدريس تمنح متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية الفرصة لاستخدام اللغة المستهدفة بطلاقة وتحقيق المهارات اللغوية بشكل جيد. بالإضافة إلى ذلك ، تمكن التكنولوجيا التعليمية المتعلمين من استخدام اللغة بشكل طبيعي ولعب دور أكبر في بناء قدرات الطلاب في أدائهم. وفقًا لهذه الدراسة ، نفترض أنه إذا أثرت المواد التكنولوجية على اللغة الإنجليزية في العديد من الجوانب ، فقد يساعدهم متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في تحقيق عملية التعلم ، لذلك ، من أجل تأكيد هذه الفرضية ، قمنا بالتحقيق في هذه الدراسة من خلال استبيانات لطلاب السنة الأولى ومقابلة مع مدرسو القسم بجامعة غرداية للعام الدراسي 2021/2022. علاوة على ذلك، تهدف هذه الدراسة إلى إظهار تأثير استخدام التكنولوجيا في فصل تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تنقسم دراستنا الحالية إلى جزأين رئيسيين، جزء نظري يتضمن فصلين قدمت فيهما لمحة عامة عن التكنولوجيا وبعض العناصر والمعدات المهمة التي تتضمنها. في الفصل الثاني، سلط الضوء على منهجية البحث وأدوات جمع البيانات، وقدم وصفاً مفصلاً للاستبيان والمقابلة. علاوة على ذلك، تم تخصيص الجزء الثالث لتحليل البيانات التي تم الحصول عليها من استبيان الطلاب ومقابلة المعلمين. أظهرت النتائج المعروضة أن كلاً من المتعلمين والمعلمين يعتبرون التكنولوجيا عاملاً مهمًا في فصل تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية . لذلك، يحتاج متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية إلى المعدات التكنولوجية التي من شأنها أن تساعدهم في إيجاد الجو المناسب من أجل الحصول على نقاط ضعف التعلم لديهم وأداء أفضل. EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject Technology, Teachers role EN_en
dc.subject EFL students EN_en
dc.subject Traditional education EN_en
dc.subject Equipments EN_en
dc.title The Use of Technology in TEFL Classroom The Case of First Year Students of English at the University of Ghardaia EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account