DSpace Repository

تأثيرالإتصالات التسويقية المتكاملة على سلوك المستهلك نحو المنتجات الكهرومنزلية

Show simple item record

dc.contributor.author جدرة, امباركة
dc.date.accessioned 2021-06-09T09:26:24Z
dc.date.available 2021-06-09T09:26:24Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/420
dc.description.abstract تعتبر مفهوم الاتصالات التسوسقية المتكاملة منالمفاهيم الحديثة التي تمكن المؤسسات من تقديم صورة إجيابية عنها وعن منتجاتها للمستهلكين وذلك عن طريق تحقيف التكامل بين أدوات الاتصالات التسويقية لمنع الازداوجية في تقديم سائل الاتصالي وتوفير الوقت والجهد وتقديم رسالة واضحة وموحدة. من استخدام المنهج الوصفي التحليلي للوصول إلي نتائج البحث، حيث قمنا بإعداد استبيان لعينة عشوائية من مجتمع جزائري في مدينة غارداية، بلغت "70"مفردة، وذلك للحصول على تصور كامل ودقيق حول موضوع البحث. وقد مت التوصل إىل جمموعة من النتائج: وجود عالقة ذات داللة إحصائية بني عناصر االتصاالت التسويقية املتكاملة يف رسم الصورة الذهنية ملستهلكني منتجات كوندور الكهرومنزلية،هنالك تأثري لالتصاالت التسويقية املتكاملة يف والء مستهلكني منتجات كوندور الكهرومنزلية، تبين مؤسسة كوندور اتصاالت تسويقية متكاملة وفعالة، مع اهتمامه و سعيهالختيار التوليفة األنسب واألجنع من عناصر االتصاالت التسويقية املتكاملة يف تسويق منتجاهتا الكهرومنزلية .The concept of integrated marketing communications from modern concepts that enable institutions to provide a positive image of her and their products or services, through the integration of tools marketing communications to prevent duplication in the provision of messaging communication, saving time and effort and to provide a clear and uniform. I have been using the descriptive analytical approach to get to the search results, where we have prepared a questionnaire to a random sample of Algerian society in the city of Gardaia, amounted to "70" single, and so to get to imagine a full and accurate on the subject of the search. Has been reached on a set of results including : - The presence of a statistically significant relationship between the integrated marketing communications elements in drawing a mental picture of consumers Condor electromagnetic products,There is the influence of integrated marketing communications in the loyalty of consumers Condor products, Condor integrated enterprise adoption and effective marketing communications, with his interest and his quest to choose the most appropriate and most effective combination of elements of integrated marketing communications in the marketing of their pro EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject اتصالات تسويقية متكاملة EN_en
dc.subject سلوك المستهلك EN_en
dc.subject الصورة الذهنية EN_en
dc.subject منتجات الكهرومنزلية EN_en
dc.title تأثيرالإتصالات التسويقية المتكاملة على سلوك المستهلك نحو المنتجات الكهرومنزلية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account