dc.description.abstract |
تعتبر مفهوم الاتصالات التسوسقية المتكاملة منالمفاهيم الحديثة التي تمكن المؤسسات من تقديم صورة
إجيابية عنها وعن منتجاتها للمستهلكين وذلك عن طريق تحقيف التكامل بين أدوات الاتصالات التسويقية
لمنع الازداوجية في تقديم سائل الاتصالي وتوفير الوقت والجهد وتقديم رسالة واضحة وموحدة.
من استخدام المنهج الوصفي التحليلي للوصول إلي نتائج البحث، حيث قمنا بإعداد استبيان لعينة
عشوائية من مجتمع جزائري في مدينة غارداية، بلغت "70"مفردة، وذلك للحصول على تصور كامل ودقيق
حول موضوع البحث. وقد مت التوصل إىل جمموعة من النتائج:
وجود عالقة ذات داللة إحصائية بني عناصر االتصاالت التسويقية املتكاملة يف رسم الصورة الذهنية
ملستهلكني منتجات كوندور الكهرومنزلية،هنالك تأثري لالتصاالت التسويقية املتكاملة يف والء مستهلكني
منتجات كوندور الكهرومنزلية، تبين مؤسسة كوندور اتصاالت تسويقية متكاملة وفعالة، مع اهتمامه و سعيهالختيار التوليفة األنسب واألجنع من عناصر االتصاالت التسويقية املتكاملة يف تسويق منتجاهتا الكهرومنزلية .The concept of integrated marketing communications from modern concepts that enable
institutions to provide a positive image of her and their products or services, through the
integration of tools marketing communications to prevent duplication in the provision of
messaging communication, saving time and effort and to provide a clear and uniform.
I have been using the descriptive analytical approach to get to the search results, where we
have prepared a questionnaire to a random sample of Algerian society in the city of Gardaia,
amounted to "70" single, and so to get to imagine a full and accurate on the subject of the search.
Has been reached on a set of results including :
- The presence of a statistically significant relationship between the integrated marketing
communications elements in drawing a mental picture of consumers Condor electromagnetic
products,There is the influence of integrated marketing communications in the loyalty of
consumers Condor products, Condor integrated enterprise adoption and effective marketing
communications, with his interest and his quest to choose the most appropriate and most
effective combination of elements of integrated marketing communications in the marketing of
their pro |
EN_en |