DSpace Repository

آليات التسويق السياحي ودورها في ترقية الصناعات التقليدية دراسة حالة ولاية غـرداية في الفترة بين 2010/2019

Show simple item record

dc.contributor.author محمد, دوادي
dc.date.accessioned 2022-11-17T12:20:17Z
dc.date.available 2022-11-17T12:20:17Z
dc.date.issued 2019-06-18
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3337
dc.description.abstract نتيجة الاهتمام المتزايدة بقطاع السياحة و الصناعات التقليدية في العامل بشكل عام و في الجزائر بشكل خاص ،حاولنا من خالل هاته الدراسة تبني دور آليات تسويق السياحي يف ترقية الصناعات التقليدية بوالية غرداية حيث قسمنا الدراسة إىل فصلني ، يف الفصل النظري قدمنا مفهوم التسويق السياحي و آلياته باإلضافة إىل مفهوم الصناعات التقليدية مبينني دور آليات التسويق السياحي يف ترقية الصناعات التقليدية من اجلانب النظري و يف الفصل التطبيقي قدمنا من خالله تشخيص لواقع قطاع السياحة و الصناعات التقليدية بوالية غرداية يف ظل املخطط التوجيهي لتهيئة السياحة SDAT أفاق 2030 و اخلطة الرئيسية للتنمية السياحة بالوالية SDATW و يف األخري خلصت الدراسة إىل إثبات فرضياهتا و قبوهلا و اليت نصت جمملها على أن آلليات التسويق السياحي دور كبري يف ترقية الصناعات التقليدية بوالية غرداية من خالل زيادة مبيعاهتا ،حتسني جودة منتجتها ، جذب السياح As a result of the growing interest in the tourism sector and the traditional industry in the world in general and in Algeria in particular, we tried through this study to show the role of tourism marketing mechanisms in the promotion of traditional industries in the state of Ghardaia, where we divided the study into two chapters, in the theoretical chapter we introduced the concept of tourism marketing and mechanisms In addition to the concept of traditional industries, showing the role of tourism marketing mechanisms in the promotion of traditional industries from the theoretical side. In the applied chapter, we presented a diagnosis of the reality of tourism sector and traditional industry in the state of Ghardaia under the SDAT 2030 and the SDATW. Finally, the study concluded that the tourism marketing mechanisms played a major role in the promotion of traditional industries in the state of Ghardaia by increasing their sales, improving the quality of their products, attracting tourists, consumers of traditional products , Identify them, improve mental image around them and determine their potentialمستهلكي منتجات الصناعة التقليدية ، التعريف هبا ، حتسني الصورة الذهنية حوهلا و حتديد إمكانياهتا EN_en
dc.publisher جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject نسويق السياحي EN_en
dc.subject ترقية EN_en
dc.subject صناعات تقليدية EN_en
dc.title آليات التسويق السياحي ودورها في ترقية الصناعات التقليدية دراسة حالة ولاية غـرداية في الفترة بين 2010/2019 EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account