Abstract:
يهدف هذا البحث إل ربط مكانة القيمة المدركة في تحقيق رضا العميل في سوق الهاتف النقال لمؤسسة
موبيليس، وكانت إشكالية الدراسة كالتالي: ما مدى أهمية أبعاد القيمة المدركة في تحقيق رضى العميل لشركة موبيليس ؟
ولاختبار الفرضيات المبدئية للإشكالية تم إجراء دراسة ميدانية من خلال استبيان وزع على عينة من العملاء. وخلصت
الدراسة إل أن مفاهيم مكانة القيمة المدركة وتحقيق رضا العميل هي غير مطبقة في عينة الدراسة، وكانت الإجابة علىالإشكالية هي أنه مكانة
This research aims to link the use of The perceived value position in achieving customer satisfaction in the mobile market for an organization of Mobilis, and the problem of the study was as follows: How important are the perceived value dimensions to customer satisfaction for Mobilis?, and to test the initial assumptions of the problem A field study was conducted through a questionnaire distributed to a sample from the Customers. The study concluded that the concepts of Perceived value standing and customer satisfaction are not applied in the study sample, and the answer to the problem was that there is a role for the Perceived value position in achieving customer satisfaction in the Mobilis mobile market القيمة المدركة في تحقيق رضا العميل في سوق الهاتف النقال لمؤسسة موبيليس