Abstract:
نهدف من بحتنا هذا قیاس أدوار البیئة الفیزیائیة وإد ا رك السعر ورضا العملاء في تحقیق ولاء
العملاء في صناعة المطاعم من خلال د ا رسة میدانیة تشمل عینة من عملاء مطعم الجوهرة
بغاردایة حیث تم توزیع الاستلانة على عینة شملت 200 زبون للمطعم وباستخدام الأسالیب
الإحصائیة المناسبة لتحلیل البیانات وتم اختبار الفرضیات بأسلوب نمدجة المعادلات الهیكلیة حیث
توصلت الد ا رسة إلى عدد من النتائج.
أقل من 0.05 sig = - البیئة الفیزیائیة لها أثر ایجابي على إد ا رك سعر المطعم. 0.00
أقل من 0.05 sig = - رضا العملاء له تأثیر ایجابي على إد ا رك السعر المطعم. 0.00
أقل من 0.05 sig = - We aim from this research to measure the roles of the physical environment,
price perception and customer satisfaction in achieving customer loyalty in
the restaurant industry through a field study that includes a sample of Al-
Jawhara restaurant customers in Ghardaia, where the questionnaire was
distributed to a sample that included 200 customers of the restaurant and
using appropriate statistical methods to analyze the data and the hypotheses
were tested in a manner. Modeling the structural equations, as the study
reached a number of results.
- The physical environment has a positive effect on price perception.sig =0.00
- Customer satisfaction has a positive effect on price perception sig = 0.00
- Customer satisfaction has a positive effect on customer loyalty sig =رضا العملاء له تأثیر ایجابي 0.00على ولاء العملاء . 0.00