Abstract:
هدفت هذه الدراسة أساسا إلى تبيان أثر المزيج الترويجي لخدمة الاتصالات على استقطاب زبائن جدد،
ويلك من وجهة نظر العملاء، حيث تم توزيع استبيان إلكتروني على عينة من مستخدمي خدمات المتعامل موبيليس،
وكان توزيع استبيان إلكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وتم التحصيل على 55 رد والتي قمنا بتحليلها بواسطة
أشارت نتائج الدراسة إلى أن المزيج الترويجي لخدمة الاتصالات يساهم في استقطاب زبائن جدد، كما ،spss برنامج
هناك أثر يو دلالة احصائية لعناصر المزيج الترويجي على جذب زبائن جدد، كما يعتبر الإعلان في مؤسسة موبيليس
من أهم الأنشطة التسويقية، وتهتم المؤسسة بالإعلان والبيع الشخصي والعلاقات العامة الذين يعتبرون حلقة وصلبين المؤسسة والمجتمع الناشطة فيه، كما أن المؤسسة لا تعطي لترويج المبيعات أهمية كبيرة في
This study aims at demonstrating the impact of the promotional mix of the
communications service on attracting new customers from the customer's point of
view. An electronic questionnaire was distributed to a sample of users of the
Mobilis customer services, and 55 replies were received and analyzed by SPSS,
and the results of the study indicated that the promotional mix of the
communications service is attracting new customers. There is also a statistically
significant effect on the elements of the promotional mix on attracting new
customers the most important results of the study are as follows, Advertising in
Mobilis is considered one of the most important marketing activities, and the
institution is interested in advertising and selling. Personal and public relations
who are considered a link between the institution and the community in which it is
active, just as the organization does not give sales promotion much importance in
the organization.