DSpace Repository

دور التعليم الإلكتروني في تحسين أداء العاملين -دراسة حالة بجامعة غرداية

Show simple item record

dc.contributor.author إبراهيم عزوز, عبد الهادي
dc.date.accessioned 2022-11-10T09:51:28Z
dc.date.available 2022-11-10T09:51:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.univ-ghardaia.dz:8080/xmlui/handle/123456789/2775
dc.description.abstract هدفت الدراسة الى التعرف دور التعليم الالكتروني في تحسين أداء العامليندراسة حالة لأساتذة جامعة غرداية، وقد طبقت الدراسة على عينة مكونة من 40 استاذ من فئة استاذ واستاذ محاضر (أ) وأستاذ محاضر (ب) وأستاذ مساعد (أ)، بحيث استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي والاساليب الاحصائية الملائمة مثل: النسب المئوية والتكرار، والانحراف المعياري: لقياس القيمة الاكثر استخداما بين مقاييس التشتت الاحصائي، واختبار الفاكرونباخ: لمعرفة ثبات الفقرات، اختبار انحدار البسيط، اختبار Kolmogorov Smirnov (1-sample k-s)، اختبار anova، بحيث تم التوصل إلى وجود علاقة طردية بين أساليباستخدام التعليم الالكتروني على أداء الاساتذة؛ وجود علاقة عكسية بين معوقات مرتبطة بتطبيق اساليب استخدام التعليم الالكتروني على توفير متطلبات تحسين الأداء؛ The study aimed to identify the role of e-learning in improving the performance of employeesworkingprofessors of the University of Ghardaia، and the study wasapplied to a sample of 40 professorsfrom the category of professor and professorlecturer (A)،professorlecturer (B) and assistant professor (A)، and the researcherused the descriptive analyticalapproach and statisticalmethodsAppropriatenesssuch as: percentages،frequency، and standard deviation: to measure the mostused value amongmeasures of statistical dispersion، cronbach's test: to determine the stability of items، simple regression test، kolmogorov-smirnov test (1-sample ks)، anova test، in order to reach the answer to Study questions,Finding a direct relationship between the methods of using e-learning on the performance of teachers; The existence of an inverse relationship between obstacles related to the application of the methods of using e-learning to provide the requirements for improving performance EN_en
dc.publisher جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject تعليم الكتروني EN_en
dc.subject أداء EN_en
dc.subject تعليم عن بعد EN_en
dc.subject أداء العاملين EN_en
dc.title دور التعليم الإلكتروني في تحسين أداء العاملين -دراسة حالة بجامعة غرداية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account