المستودع الرقمي في جامعة غرداية

أثر عناصر المزيج الترويجي على السلوك الشرائي للمستعمل الصناعي دراسة حالة لعينة من متعاملي اتصاالت الجزائر وكالة غرداية

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author سمية, سويسي
dc.date.accessioned 2022-11-08T17:45:37Z
dc.date.available 2022-11-08T17:45:37Z
dc.date.issued 2018-09-12
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2607
dc.description.abstract The aim of this study is to try to determine the effect of the elements of the promotional combination none the purchasing behavior of the industrial user. In our research, we focused on clarifying the role played by the elements of the promotional combination in influencing the purchasing behavior of the industrial user. In the field of research, we identified the importance of the relationship between the components of the promotional combination and its impact on the purchasing behavior of the industrial user. The analysis of the results of the field study included a sample of the industrial establishments that Algeria Telecom deals with. We have reached the following conclusions: - There is a statistic ally significant effect of the announcement on the purchasing behavior of the industrial impact. User by Algeria Telecom. - There is a statistic ally significant influence of the personal sale on the purchasing behavior of the industrial user in Algeria Telecom Corporation. - Absence of statistic ally significant effect between direct marketing and purchasing behavior of the industrial user in Algeria Telecom. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject المزيج التسويقي EN_en
dc.subject إعلان EN_en
dc.subject بيع الشخصي EN_en
dc.subject سلوك الشرائي EN_en
dc.title أثر عناصر المزيج الترويجي على السلوك الشرائي للمستعمل الصناعي دراسة حالة لعينة من متعاملي اتصاالت الجزائر وكالة غرداية EN_en
dc.type Thesis EN_en


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي