DSpace Repository

واقع وآفاق تسويق المنتجات الزراعية بولاية غرداية -- دراسة حالة الفول السوداني -كاوكاو سبسب

Show simple item record

dc.contributor.author نعيمة, لعور
dc.date.accessioned 2022-11-07T18:13:54Z
dc.date.available 2022-11-07T18:13:54Z
dc.date.issued 2019-06-17
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2468
dc.description.abstract يعتبر القطاع الزراعي مستودع األمن الغذائي بالنسبة لكثير من الافراد ،مما أدى ذلك إلى الاهنمام بتطويره و تحسين إنتاجيته ثم تصريف الانتاج لأماكن إستهلاكه توزيعا عادال ، فهنا تظهر أهمية التسويق الزراعي الذي يعتبر كعنصر مكمل لإلنتاج الز ارعي فال معنى لإلنتاج دون تسويق ، ذلك أن التسويق له عالقة بجميع عناصر العملية الانتاجية من مستهلكين و مسوقين و منتجين ، و على هذا األساس كان اهتمام الجزائر بالتسويق الزراعي أمرا حتميا ، فقامت انتهاج السبل الديناميكية للتعامل في األسواق المحلية و الدولية و ذلك باعتبار الجزائر لها مقومات تسمح لها بتحقيق اكتفاء ذاتي و تصريف الفائض عن طريق اآلليات الصحيحة للتسويق الزراعي . و و الية غرداية كغيرها من واليات الوطن لها مقومات طبيعية تساعد على النهوض بالقطاع الزراعي و ذلك من طريق تسويق زراعي فعال يضمن توزيع المنتجات الزراعية إلى كافة األسواق المحلية و الوطنية و حتى الخارجية باعتبارها تمتلك ميزة تنافسية في إنتاج أجود أنواع الفول السو داني )كاوكاو سبسب( الذي يسوق و ينتج بطرق تقليدية تحول دون تطوير The agricultural sector is considered the food security warehouse for many individuals, which led to the interest in developing it, improving its productivity and then producing the production of its places of consumption fairly. This shows the importance of agricultural marketing which is considered as an integral component of agricultural production, in all aspects of the production process from consumers, marketers and producers. On this basis, Algeria's interest in agricultural marketing was inevitable. It adopted dynamic ways of dealing with local and international markets, considering that Algeria has the means to achieve self development Discharge surplus through proper mechanisms for agricultural marketing. The state of Ghardaïa, like other states of the homeland, has natural elements that help to promote the agricultural sector through an effective agricultural marketing that ensures the distribution of agricultural products to all local markets, national and even foreign as having a competitive advantage in producing the finest peanuts (Kawkaw SEBSEB) Marketed and produced in traditional ways that prevent its development. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject تسويق الزراعي EN_en
dc.subject الفول السوداني EN_en
dc.subject منتج الزراعي EN_en
dc.subject مزيج التسويق الزراعي EN_en
dc.title واقع وآفاق تسويق المنتجات الزراعية بولاية غرداية -- دراسة حالة الفول السوداني -كاوكاو سبسب EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account