DSpace Repository

أهمية استخدام التسويق الإلكتروني في رفع الكفاءة التسويقية للمؤسسة الاقتصادية

Show simple item record

dc.contributor.author خديجة إيمان, زعباطة
dc.date.accessioned 2022-10-25T09:54:58Z
dc.date.available 2022-10-25T09:54:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2174
dc.description.abstract التطور التكنولوجي الحاصل في العالم واكب كل مستلزمات الحياة و تأثرت به وبزغ عنه عالم آخر يتحكم به عن طريقه ولهذا فإن العصرنة الحاصلة في المؤسسات الاقتصادية سببها التطور التكنولوجي والإلكتروني الحاصل فكان للتسويق حصة الأسد في العمل والأعمال ، اذ ظهر التسويق الإلكتروني الذي سهل بكثير عمل المؤسسات والدراسات في البحث والتطوير وبالأخص سهل على الزبون اقتناء السلعة ومعرفة خصائصها بكبسة زر في أي مكان هو فيه ومنه كذلك أثبت التسويق الإلكتروني تلك العلاقة الطردية بينه وبين الكفاءة التسويقية للمؤسسة الاقتصادية، وعليه تم دراسة هذين الجزئيين في هذه المذكرة بالتفصيل اللازم لكلا المتغيرين. The technological development taking place in the world led to its keeping pace with all the requirements of life، and as a result it was affected by it، and another world emerged from it that controls it through it، and for this، the modernization taking place in economic institutions is caused by the technological and electronic development that took place، so marketing had the lion's share in work and business with it. E-marketing، which greatly facilitated the work of institutions and studies in research and development، and in particular made it easier for the customer to acquire the commodity and know its characteristics with the click of a button wherever they are and from it as well as the electronic marketing proved that positive relationship between it and the marketing efficiency of the economic institution These two parts are studied in this note in the necessary detail for both variables EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject تسويق الإلكتروني EN_en
dc.subject كفاءة التسويقية EN_en
dc.subject المؤسسة الإقتصادية EN_en
dc.title أهمية استخدام التسويق الإلكتروني في رفع الكفاءة التسويقية للمؤسسة الاقتصادية EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account