Abstract:
هـدفتالدراسـةإلـىمعرفـة واقع التسويق التعليمي في ظل جائحة كورونا بجامعة غرداية. ولتحقيـقذلـكالهـدتاعتمـدتعلـىالاسـتبيانكـأداةلجمعالبيانـاتمـنعينـةالدراسـة، وقد استهدفنا عينة مكونة من 100 طالب ، ولاختبارالفرضياتالمطروحةتماسـتخدامالحزمـة الإحصائية (SPSS) وخلصتللدراسةالميدانيةإلىوجود واقع التسويق التعليمي على الخدمات الجامعية،كمـاأظهـرتالنتـائجوجـود علاقة إحصائية ومعنوية لواقع التعليم عن بعد.
The study aimed to know the reality of educational marketing in light of the Corona pandemic at the University of Ghardaia. To achieve this, I relied on the questionnaire as a tool for collecting data from the study sample, and we targeted a sample of 100 students, and to test the hypotheses put forward, the statistical package (SPSS) was used. The reality of distance education