DSpace Repository

تأثير الرسالة الإشهارية على زيادة المبيعات دراسة حالة: مؤسسة موبيليس للاتصالات اللاسلكية المديرية الجهوية ورقلة

Show simple item record

dc.contributor.author مصطفى, الشيخ صالح
dc.date.accessioned 2022-07-21T08:29:38Z
dc.date.available 2022-07-21T08:29:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1268
dc.description.abstract تهدف هذه الدراسة لقياس تأثير الرسائل الإشهارية التي تعتمد عليها مؤسسة موبيليس للاتصالات اللاسلكية للرفع من مبيعاتها وجذب أكبر حصة سوقية في مجال الاتصالات نحوها، وللتفصيل أكثر في الموضوع اتبعنا المنهج الوصفي التحليلي لعرض الأدبيات النظرية للدراسة، وبالاستعانة بأدوات البحث العلمي من المقابلة مع ممثلين للمؤسسة، والملاحظة بتصفح للموقع الرئيسي للمؤسسة لجمع المعلومات المتعلقة بالإطار الميداني للدراسة، وعينة الدراسة تمثلت في مؤسسة موبيليس. وتوصلت الدراسة إلى إجابة على إشكالية الموضوع بأن الرسالة الإشهارية والإعلان يساهمان وبشكل إيجابي في الزيادة من رقم المبيعات وإلى جملة من النتائج أهمها: الإشهار والرسالة الإشهارية بعد التصميم الجيد والإبداعي الذكي عامل أساسي لجذب العملاء، من أهم الآليات والطرق لزيادة رقم المبيعات الاستعانة بأفضل الوسائل المتاحة للإشهار والتسويق، وقد توافقت دراستنا مع الدراسات السابقة في أن الإعلان والرسالة الإعلانية تساهم بنسبة مهمة في زيادة الأرباح ورقم المبيعات للمؤسسة الاقتصادية This study aims to measure the impact of the advertising messages that Mobilis Wireless Communications Corporation relies on to increase its sales and attract the largest market share in the field of telecommunications to the company. For more details on the subject, we followed the descriptive-analytical method to present the theoretical study, Using the tools of scientific research from the interview with representatives of the company, and noting by browsing the main website of her to collect information related to the practicall study, and the sample of the study was the Mobilis Company, The study found an answer to the problem of the subject that the advertising message and advertisement contribute positively to the increase in sales and to set of results, the most important of its are: Advertising and the advertising message after a good, creative and smart design is a key factor in attracting customers, one of the most important mechanisms and ways to increase the number of sales its by using the best available advertising And marketing means , and our study agreed with previous studies that advertising and the advertising message contribute an important percentage to increasing profits and sales number for the economic companies. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject المبيعات EN_en
dc.subject قطاع الخدمات EN_en
dc.subject رسالة الإشهارية EN_en
dc.subject العملاء EN_en
dc.title تأثير الرسالة الإشهارية على زيادة المبيعات دراسة حالة: مؤسسة موبيليس للاتصالات اللاسلكية المديرية الجهوية ورقلة EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account