الخلاصة:
تناول موضوع بحثنا إستراتيجيـــــــة التسويـق الدولي فــــي المؤسســـات الصناعيـــــة فــــــي ظــــــل حالة الطوارئ الصحية والاجتماعية والاقتصادية العالمية الغير مسبوقة و هي جــــائحة الكوفيـــــــد 19 ، و كيف لهذه الاستراتيجية دور في التعايش مع الأزمة و المحافظة على نشاط المؤسسة و تحقيق النمو الاقتصادي و التنمية الشاملة في مؤسسة صناعة الكوابل فرع جنرال كابل بسكرة ، وقد اعتمدنا خلال دراستنا المنهج الوصفي التحليلي و هو الأنسب لدراسة حالة حيث توصلنا لتسجيل إنخفاض ملموس في نشاط المؤسسات الصناعية خلال فترة الكوفيد 19.
The topic of our research dealt with the international marketing strategy in industrial institutions in light of the unprecedented global health, social and economic emergency, which is the COVID-19 pandemic, and how this strategy has a role in coexisting with the crisis and maintaining the institution’s activity and achieving economic growth and comprehensive development in the cable industry institution General Kabul branch in Biskra. During our study, we adopted the descriptive analytical approach, which is the most appropriate for a case study, where we found a significant decrease in the activity of industrial establishments during the Covid-19 period.