DSpace Repository

ما مدى تطبيق معايير التعليم المحاسبي الدولي في الجزائر

Show simple item record

dc.contributor.author إسلام, هلايلي
dc.contributor.author عبد الحليم, سعيدي
dc.date.accessioned 2025-11-23T08:05:11Z
dc.date.available 2025-11-23T08:05:11Z
dc.date.issued 2025-06-23
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10293
dc.description.abstract هدفت هذه الدراسة إلى إظهار مدى تبني معايير التعليم المحاسبي الدولي ضمن برامج التعليم المحاسبي المعتمدة محليا في الجزائر حسب أراء عينة من الأكاديميين والمهنيين. وقد أسفرت الدراسة عن اهم نتيجة وهيأنهتوجد علاقة ذات دلالة احصائية عند مستوى الدلالة (α=0.05) حسب اجابات عينة الدراسة ، حيث يمكن تحقيق متطلبات تطبيق معايير التعليم المحاسبي الدولي ضمن برامج التعليم المحاسبي المعتمدة في الجزائر حسب أراء عينة من الأكاديميين والمهنيين. This study aimed to demonstrate the extent of adoption of international accounting education standards within locally accredited accounting education programs in Algeria, according to the opinions of a sample of academics and professionals. The study yielded the most important result: a statistically significant relationship at the significance level (α=0.05), according to the responses of the study sample. This indicates that the requirements for implementing international accounting education standards within accredited accounting education programs in Algeria can be met, according to the opinions of a sample of academics and professionals. EN_en
dc.language.iso other EN_en
dc.publisher جامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسيير EN_en
dc.subject تعليم المحاسبي EN_en
dc.subject معايير التعليم المحاسبي الدولي EN_en
dc.subject مجلس الدولي لمعايير التعليم المحاسبي EN_en
dc.subject أكاديميين EN_en
dc.subject مهنيين EN_en
dc.title ما مدى تطبيق معايير التعليم المحاسبي الدولي في الجزائر EN_en
dc.type Working Paper EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account