الخلاصة:
تهدفلا هىذه الد راسة الى إبراز أثر خدمات الاتصال والانترنت في اختيار الوجيات السياحية لدى
عينة من العملاء والسياح في ولاية غرداية ومدير وكالة تسهيل ترافل للمسياحة والأسفار، تمت الد ا رسة
بالاعتماد على منيج الوصفي ومنيج د ا رسة حالة وكدا الاعتماد على المقابلة مع مدير الوكالة وجمع
104 استبياف الكتروني، وكانت أهم نتائج الد ا رسة أنو يوجد أثر خدمات الاتصال والانترنت في اختيار
الوجيات السياحية، تتم المعاملات التجارية بين أفراد العينة والأعوان السياحيين باستخدا م البريد
الإلكتروني ومواقع الويب والتطبيقات ) Facebook–Instagram ( والصفحات والمجموعات للاستفسار
عف المعمومات الخاصة بالإعلانات السياحية والب ا رمج السياحية، وأوصت الد ا رسة بضرورة تكثيؼ
الاعلانات السياحية ونشر الب ا رمج عبر المواقع ليتمكف الزبوف الاطلاععليها بشكل كافيThis study aimed to highlight the impact of communication and internet services on the selection of tourist destinations among a sample of community members from the Ghardaïa region and the director of the Tasshil Travel and Tourism Agency. The study was conducted using a descriptive method and a case study approach, as well as interviews with the director of the Agency, and the collection of 104 electronic questionnaires. The main findings of the study indicated that communication and internet services have an effect on the selection of tourist destinations. Commercial transactions between the sample members and tourism agents are conducted using email, websites, and applications (Facebook, Instagram), as well as pages and groups to inquire about information related to tourism advertisements and programs. The study recommended the Intensifying tourism advertisements and publishing programs on websites so that customers can adequately review them.