DSpace Repository

التلكؤ الأكاديمي لدى التلاميذ المعيدين لشهادة البكالوريا دراسة ميدانية بثانويات دائرة متليلي

Show simple item record

dc.contributor.author حاج عمر, فاطمة أنفال
dc.date.accessioned 2025-11-06T09:47:15Z
dc.date.available 2025-11-06T09:47:15Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10155
dc.description.abstract تبحث الدراسة الحالية إلى معرفة مدى التلكؤ الأكاديمي لتلاميذ شهادة البكالوريا المعيدين لدى تلاميذ ثانويات بلدية متليلي الشعانبة، وهل يختلف التلكؤ الأكاديمي باختلاف متغيري النوع الاجتماعي والتخصص، حيث تكونت عينة الدراسة من (100) تلميذ، تم الاعتماد في جمع المعلومات على استبيان (محمد عبود) 2015، لتحليل النتائج تم الاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائي SPSS توصلنا للنتائج الاتية: _ مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى التلاميذ المعيدين لشهادة البكالوريا متوسط. _لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى تلاميذ البكالوريا المعيدين تبعا لمتغير النوع الاجتماعي. _ لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى تلاميذ البكالوريا المعيدين تبعا لمتغير التخصص. The present study aims to investigate the extent of academic procrastination among repeat Baccalaureate students in the high schools of Metlili Chaamba municipality. It also examines whether academic procrastination varies according to gender and academic stream. The study sample consisted of 100 students. Data were collected using the Academic Procrastination Questionnaire developed by Mohamed Aboud (2015). The results were analyzed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The study yielded the following findings: • The level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students is moderate. • There are no statistically significant differences in the level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students based on gender. • There are no statistically significant differences in the level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students based on academic stream. EN_en
dc.publisher جامعة غرداية EN_en
dc.subject التلكؤ الأكاديمي EN_en
dc.subject التلاميذ المعيدين EN_en
dc.subject Academic procrastination EN_en
dc.subject repeat students EN_en
dc.title التلكؤ الأكاديمي لدى التلاميذ المعيدين لشهادة البكالوريا دراسة ميدانية بثانويات دائرة متليلي EN_en
dc.type Thesis EN_en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account