Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاطمة الزهرة, حشاني-
dc.date.accessioned2025-02-04T10:08:17Z-
dc.date.available2025-02-04T10:08:17Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9160-
dc.description.abstractىجفت ىحه الج ا رسة إلى التعخف عمى دور عشاصخ السديج التخويجي في تػجيو خخيجي الجامعات نحػThis study aimed to identify the role of promotional mix elements in guiding university graduates towards entrepreneurship. The study employed a descriptive method, and to achieve its objectives, a questionnaire was designed and developed for data collection from the sample members, with 140 items being used. For data analysis, the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was utilized. The study addressed the promotional mix elements in terms of their impact on guiding university graduates, where personal selling was found to be the most influential element in steering university graduates towards entrepreneurship السقاولاتية، واعتسجت الج ا رسة عمى السشيج الػصفي، و لتحقيق أىجاف ىحه الج ا رسة تع ترسيع وتصػيخ استبيان لغخض جسع البيانات مغ أف ا خد العيشة، حيث تع اعتساد 140 مفخدة، ومغ أجل تحميل البيانات تع استخجام بخنامج الخزم الإحرائية لمعمػم الإجتساعية ) Spss .) تشاولت الج ا رسة عشاصخ السديج التخويجي مغ حيث تأثيخىا عمى تػجيو خخيجي الجامعات، حيث كان البيع الذخري العشرخ الأكثخ تأثي ا خ عمى تػجيو خخيجي الجامعات نحػ السقاولاتيةEN_en
dc.publisherكلية العلوم الإقتصادية ،التجارية وعلوم التسيير / جامعة غردايةEN_en
dc.subjectترويجEN_en
dc.subjectمزيج الترويجيEN_en
dc.subjectمقاولاتيةEN_en
dc.subjectفكر المقاولاتيEN_en
dc.titleدور عناصر المزيج في توجيه خريجي الجامعات نحو المقاولاتيةEN_en
dc.typeVideoEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة الطالبة حشاني فاطمة مصححة بعد المناقشة-1.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.