Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9097
Title: دور شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين جودة المنتج
Authors: جموعي, بن رميلي
Keywords: مواقع التواصل الإجتماعي
المنتج.
جودة المنتج
Issue Date: 2024
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: هدفت الدراسة الى معرفة تأثير شبكات التواصل الاجتماعي على تحسين جودة المنتج ولمعالجة اشكالية الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي من خلال استعراض الادبيات المتعلقة بمتغيرات الدراسة والمتمثلة في شبكات التواصل الاجتماعي وجودة المنتج، ولإتمام الجانب التطبيقي للدراسة تم الاعتماد على اداة الاستبيان لجمع المعلومات والبيانات الازمة وتم تحليل واختبار فرضيات الدراسة بواسطة برنامج الحزم الاحصائية المستخدم في العلوم الاجتماعية SPSS. وتوصلت الدراسة الى النتائج التالية: • من خلال معامل الارتباط يتضح انه يوجد علاقة ارتباط قوية بين شبكات التواصل الاجتماعي و تحسين جودة المنتج. • يوجد اثر ذو دلالة لشبكات التواصل الاجتماعي على تحسين جودة المنتج بمؤسسة اتصالات الجزائر بولاية الاغواط عند مستوى الدلالة 5%. The study aimed to know the impact of social networks on improving product quality. To address the problem of the study, the descriptive approach was relied upon by reviewing the literature related to the study variables, represented by social networks and product quality. To complete the applied aspect of the study, the questionnaire tool was relied upon to collect the necessary information and data. The study hypotheses were analyzed and tested using the statistical package program used in social sciences SPSS. The study reached the following results: • Through the correlation coefficient, which reached 82.5%, it is clear that there is a strong correlation between social networks and improving product quality. •There is a significant effect of social networks on improving product quality at the Algerian Telecommunications Corporation in Laghouat State at a significance level of 5%. الاجتماعية SPSS . وتوصمت الد ا رسة الى النتائج التالية:  مف خلاؿ معامؿ الارتباط يتضح انو يوجد علاقة ارتباط قوية بيف شبكات التواصؿ الاجتماعي و تحسيف جودة المنتج.  يوجد اثر ذو دلالة لشبكات التواصؿ الاجتماعي عمى تحسيف جودة المنتج بمؤسسة .% اتصالات الج ا زئر بولاية الاغواط عند مستوى الدلالة 5
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/9097
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.244.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.