Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8995
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزرنوح, أحمد-
dc.contributor.authorعويسي, كمال-
dc.date.accessioned2024-12-24T08:37:05Z-
dc.date.available2024-12-24T08:37:05Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8995-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تناول محور مهم من محاور الحفاظ على المجتمع، والمتعلق بالتربية الأخلاقية، وذلك من خلال قراءة سوسيو تربوية لمفهومي التربية الأخلاقية والمجتمع المدني، وكيفية إكتساب الأفراد الوعي الأخلاقي من خلال الآليات والممارسات الاجتماعية، التي عن طريقها يصبح المجتمع المدني قوة داعمة للمجتمع، تعمل على إنتاج منظومة أخلاقية تحقق له الحفاظية والمحافظة وتحميه من الإنحدار الأخلاقي. This study aims to address an important aspect of community preservation related to moral education, through a socio-educational examination of the concepts of moral education and civil society. It explores how individuals can develop moral awareness through social mechanisms and practices, which enable civil society to become a supportive force for the community. By producing an ethical system, civil society works to ensure preservation and protection against moral decline.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالتربية الأخلاقيةEN_en
dc.subjectالمجتمع المدنEN_en
dc.subjectالانحدار الأخلاقيEN_en
dc.subjectmoral educationEN_en
dc.subjectCivil societyEN_en
dc.subjectmoral awarenessEN_en
dc.titleالمجتمع المدني ورهان التربية الأخلاقيةEN_en
dc.title.alternativeCivil society and the wager of moral educationEN_en
Appears in Collections:قسم علم الإجتماع

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المقال_المجتمع المدني ورهان التربية الأخلاقية.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.