Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبشرى, بوحميدة-
dc.contributor.authorفاطمة الزهراء أسماء, بورحايل-
dc.date.accessioned2024-10-07T08:03:40Z-
dc.date.available2024-10-07T08:03:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8751-
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة وجهة نظر طلبة السنة الأولى علوم إنسانية بجامعة غرداية حول دور دور صناع محتوى اللغة الانجليزية بمواقع التواصل الاجتماعي في تعليم اللغة الانجليزية. اعتمدنا على المنهج الوصفي حيث تندرج دراستنا ضمن الدراسات الاستطلاعية، كما اعتمدنا على عينة متاحة قدرت بــــــ 106 مفردة من مجتمع البحث موزعة على طلبة السنة الأولى علوم إنسانية بجامعة غرداية، الذي يُقدر عددهم بـ 140 طالبًا. بعد تحليل نتائج الدراسة الميدانية، وقد توصلت الدراسة إلى بعض النتائج التالية منها: - أضهت الدراسة إكتساب غالبية المبحوثين لمهارات التواصل من خلال متابعة صناع محتوى تعليم اللغة الإنجليزية عبر مواقع التواصل الاجتماعي بنسبة66%. - بينت الدراسة أن غالبية لمبحوثين يتفاعلون مع ما يقدمه صناع محتوى تعليم اللغة الإنجليزية في مواقع التواصل الاجتماعي بشكل متوسط بنسبة 90%. - أوضحت الدراسة أن غالبية المبحوثين يرون أن صناع محتوى تعليم اللغة الإنجليزية نجحوا إلى حد ما في تعليم المبحوثين اللغة الإنجليزية بنسبة 56%. - أوضحت الدراسة تقيم أغلبية المبحوثين بالمقبول لمحتوى صناع محتوى تعليم اللغة الإنجليزية في مواقع التواصل الاجتماعي بنسبة 38%. The study aimed to understand the perspective of first-year humanities students at Ghardaia University on the role of English language content creators on social media in teaching English. We adopted the descriptive method as our study falls under exploratory studies, and we relied on an available sample estimated at 106 individuals from the research community distributed among first-year humanities students at Ghardaia University, whose number is estimated at 140 students. After analyzing the field study results, the study reached some of the following conclusions: - The study showed that the majority of respondents acquired communication skills by following English language content creators on social media, at a rate of 66%. - The study indicated that the majority of respondents interact moderately with what English language content creators offer on social media, at a rate of 90%. - The study revealed that the majority of respondents believe that English language content creators have - succeeded to some extent in teaching them English, at a rate of 56%. - The study showed that the majority of respondents rated the content of English language content creators on social media as acceptable, at a rate of 38%.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectصناع المحتوىEN_en
dc.subjectاللغة الإنجليزيةEN_en
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيEN_en
dc.subject، تعليم اللغة الإنجليزيةEN_en
dc.subjectطلبة السنة الأولى علوم انسانيةEN_en
dc.subjectContent creatorsEN_en
dc.subjectsocial mediaEN_en
dc.subjectTeaching English languageEN_en
dc.subjectFirst-year humanities studentsEN_en
dc.titleدور صناع محتوى اللغة الانجليزية بمواقع التواصل الاجتماعي في تعليم اللغة الإنجليزية دراسة استطلاعية على عينة من طلبة السنة الأولى علوم انسانية بجامعة غردايةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
070.04.215.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.