Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعامر, بن هورة-
dc.contributor.authorسيف الدين, هيبة-
dc.date.accessioned2024-09-24T08:46:01Z-
dc.date.available2024-09-24T08:46:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8688-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الى استعراض إحدى البيداغوجيات التي ظهرت مع المناهج الجديدة في الاصلاحات التربوية الأخيرة وهي بيداغوجيا الادماج، وتوضيح مدى تأثيرها في إثارة التفكير لدى التلميذ وبالتالي تنمية كفاءته التحليلية ومجابهة جميع الوضعيات الدراسية وكذلك الحياتية بإعتبار أن الوظيفة التربوية للمدرسة هي إعداد المواطن الصالح والمزود بمهارات وكفاءات والقادر على ايجاد الحلول لمجابهة التحديات التي تصادفه في بيئته الاجتماعية عن طريق إعمال فكره . The study aims to review one of the pedagogies that appeared with the new curricula in the recent educational reforms, which is the pedagogy of inclusion, and to clarify the extent of its impact on stimulating thinking in the student and thus developing his analytical competence and facing all academic and life situations, considering that the educational function of the school is to prepare a good citizen equipped with skills and competencies and capable To find solutions to meet the challenges encountered in his social environment through the realization of his idea.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectبيداغوجيا الادماجEN_en
dc.subjectتفكيEN_en
dc.subjectوضعيات دراسيةEN_en
dc.subjectكفاءةEN_en
dc.subjectInclusion pedagogyEN_en
dc.subjectthinkingEN_en
dc.subjectstudy situationsEN_en
dc.subjectefficiencyEN_en
dc.titleدور بيداغوجيا الإدماج في إثارة التفكير لدى تلميذ المؤسسة التربوية الجزائريةEN_en
dc.title.alternativeThe role of inclusion pedagogy in stimulating thinking for the student of the Algerian educational institutionEN_en
Appears in Collections:قسم علم الإجتماع



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.