Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8688
Title: دور بيداغوجيا الإدماج في إثارة التفكير لدى تلميذ المؤسسة التربوية الجزائرية
Other Titles: The role of inclusion pedagogy in stimulating thinking for the student of the Algerian educational institution
Authors: عامر, بن هورة
سيف الدين, هيبة
Keywords: بيداغوجيا الادماج
تفكي
وضعيات دراسية
كفاءة
Inclusion pedagogy
thinking
study situations
efficiency
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: تهدف الدراسة الى استعراض إحدى البيداغوجيات التي ظهرت مع المناهج الجديدة في الاصلاحات التربوية الأخيرة وهي بيداغوجيا الادماج، وتوضيح مدى تأثيرها في إثارة التفكير لدى التلميذ وبالتالي تنمية كفاءته التحليلية ومجابهة جميع الوضعيات الدراسية وكذلك الحياتية بإعتبار أن الوظيفة التربوية للمدرسة هي إعداد المواطن الصالح والمزود بمهارات وكفاءات والقادر على ايجاد الحلول لمجابهة التحديات التي تصادفه في بيئته الاجتماعية عن طريق إعمال فكره . The study aims to review one of the pedagogies that appeared with the new curricula in the recent educational reforms, which is the pedagogy of inclusion, and to clarify the extent of its impact on stimulating thinking in the student and thus developing his analytical competence and facing all academic and life situations, considering that the educational function of the school is to prepare a good citizen equipped with skills and competencies and capable To find solutions to meet the challenges encountered in his social environment through the realization of his idea.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8688
Appears in Collections:قسم علم الإجتماع



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.