Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8679
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرميلة, لعمور-
dc.contributor.authorالزهرة, رودي-
dc.date.accessioned2024-09-23T09:51:21Z-
dc.date.available2024-09-23T09:51:21Z-
dc.date.issued2023-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8679-
dc.description.abstractتهدف هذه الورقة البحثية إلي تحديد أهمية رتكنولوجيا المعلومات والإتصالات في تفعيل التجارة الإلكترونية كأحدرأهمرالأساليبرالحديثةرالتيرتعتمدهارالعديدرمنرالدولرفيردعمرإقتصادياروتطويرروتحسينرأداءر ر عملياتهاارالتجاريةرفيرظلرتحدياترتطبيقهارومتطلباترتطويرهار،روالجزائرركغيرهارمنرالدولرالتيرتسعىر لمواجهةرالتغيراترالمحليةرمنهاروالدوليةرالتيريفرضهارالإقتصادرالرقميرالجديدرمنرخلالرالإستخدامرالفعالر لتكنولوجياترالمعلوماتروالاتصالرربماريساهمرفيرتعزيزرتنافسيةرالمؤسساترالإقتصاديةرومنرثمرالوصولرإلىر تحقيقرأهدافهارالإستراتيجيةربكفاءةروفعاليةرروتحقيقرالنمورالمستدامرررThis research paper aims to determine the importance of information and communication technology in activating electronic commerce as one of the most important modern methods adopted by many countries in supporting the economy, developing and improving the performance of Its commercial operations in light of the challenges of its application and the requirements of its development, and Algeria, like other countries, seeks to confront the local and international changes imposed by the new digital economy through the effective use of information and communication technologies, which contributes to enhancing the competitiveness of economic institutions and then reaching the achievement of its strategic goals efficiently and effectively and achieving growth sustainable Keywords: information and communication technology, electronic commerce, refining, technological changeEN_en
dc.publisherجامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسييرEN_en
dc.subjectتكنولوجيا الملعلومات والاتصالEN_en
dc.subjectالتجارة الإلكترونيةEN_en
dc.subjectالتغير التكنولوجيEN_en
dc.subjectتصنيفات JEL : 15M ، 39M ،. 19M ، 33CEN_en
dc.titleدور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تفعيل التجارة الالكترونية في الجزائر بين تحديات التطبيق ومتطلبات التطويرEN_en
dc.title.alternativeThe role of information and communication technology in activating electronic commerce in Algeria Between application challenges and development requirementsEN_en
dc.typeArticleEN_en
Appears in Collections:مقالات أساتذة كلية العلوم الإقتصادية، التجارية وعلوم التسيير

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مداخلة االرودي.pdf428.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.