Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8672
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorيسرى, دغرير-
dc.contributor.authorفاطمة, بن يوب-
dc.date.accessioned2024-09-23T08:10:17Z-
dc.date.available2024-09-23T08:10:17Z-
dc.date.issued2023-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8672-
dc.description.abstractThe aim of this study is to illuminate the role of e-commerce in enhancing the competitive advantage of Algerian startup companies, Witt Yassir Company serving as a case study. We will employ a descriptive and analytical approach to attain our desired results. The study has yielded several key fadings, with one of the most significant being that the success of startup companies hinges on their utilization of digital marketing. This represents a lucrative opportunity for those who can harness its potential. Furthermore, rapid adaptation to the evolving demands of the domestic and some international markets is crucial. Additionally, company owners who embody a leadership mindset contribute to increased resilience, enabling them to thrive even هدف هذه الدراسة الى تسليط الضوء على مكانة التجارة الإلكترونية في تعزيز الميزة التنافسية لدى المؤسسات الناشئة الجزائرية، حيث اتخذنا شركة يسير كنموذج لدراسة الحالة، سنعتمد المنهج الوصفي التحليلي. وقد توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها ان عوامل نجاح شركة يسير اهو اعتمادها على سوق المنتجات الرقمية وهو ما يشكل فرصة نجاح اعمال ذات مردودية لمن استطاع استغلالها الى جانب الاندماج السريع لمختلف الاحتياجات الاستهلاكية للسوق الوطني وبعض الأسواق الدولية، بالإضافة الى ان أصحاب الشركة يتمتعون بثقافة الريادية وروح ريادة وهو ما يجعلهم يستطيعان الصمود والنجاح في مناخ اعمال صعب.in challenging business climates.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالتجارة الالكترونيةEN_en
dc.subjectالميزة التنافسيةEN_en
dc.subjectالمؤسسات الناشئةEN_en
dc.subjectشركة يسيرEN_en
dc.titleدور التجارة الالكترونية في تعزيز الميزة التنافسية لدي المؤسسات الناشئة -تجربة يسيرEN_en
dc.typeArticleEN_en
Appears in Collections:مقالات أساتذة كلية العلوم الإقتصادية، التجارية وعلوم التسيير

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مداخلة يسرى دغرير.pdf405.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.