Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8644
Title: دور التسويق الالكتروني في تعزيز و تحسين المؤسسات الناشئة
Other Titles: The Role of e-Marketing in Promoting and Improving Start-Up
Authors: جمال الدين, عبيدلي
عبد العزيز, برنة
Keywords: التسويق الالكتروني
مزيج التسويق الالكتروني
المؤسسات الناشئة
Issue Date: نوف-2023
Publisher: جامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسيير
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى تباين الدور الذي يلعبه التسويق الإلكتروني في تعزيز وتحسين المؤسسات الناشئة من خلال إستعراض الدراسات السابقة المتعلقة بكل التسويق الإلكتلروني والمؤسسات الناشئة توصلت الدراسة إلى أن التسويق الإلكتروني يساهم في تعزيز وتحسين المؤسسات الناشئة من خلال زيادة ولاء الزبائن وكسب ثقتهم زيادة المبيعات والحصة التسويقية تخفيض التكاليف ، تحسين الأداء المالي ، السمعة الواسعة وزيادة معدلات النمموstudy aims to show the role that electronic marketing plays in the development and improvement of institutions. By reviewing previous studies in each of the emerging e-marketing The study concluded that electronic marketing contributed to the improvement of emerging enterprises by increasing customer loyalty and gaining their trust, increasing sales and market share, reducing costs, improving financial performance, wide reputation, and increasing growth
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8644
Appears in Collections:مقالات أساتذة كلية العلوم الإقتصادية، التجارية وعلوم التسيير

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مداخلة عبيدلي.pdf622.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.